اجتماعی

سوت‌زنی/تلاش تامین اجتماعی برای از هم‌پاشاندن واحدهای اقتصادی

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۱۱:۵۵ سوت‌زنی/تلاش تامین اجتماعی برای از هم‌پاشاندن واحدهای اقتصادی

مسئولان تامین اجتماعی، از هیاهوی انتخاباتی استفاده کرده و در حال گرفتن آخرین رمق از بخش خصوصی هستند.

سوت‌زنی/تلاش تامین اجتماعی برای از هم‌پاشاندن واحدهای اقتصادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، در یکی از گزارشات ثبت‌شده ‌در «سامانه سوت‌زنی» خبرگزاری فارس، توسط مخاطبان به تخلف سازمان تامین اجتماعی در اخذ چندبرابری مبالغ حسابرسی و سپس جریمه‌های مضاعف که باعث تعطیلی واحدهای اقتصادی شده، اشاره شده است.

جزئیات این تخلف به نقل از گزارشگر مردمی ما به شرح ذیل است:

«این روزها یک جنایتی توسط تامین اجتماعی در حال وقوع است که اتفاقا ما هم از قربانیان آن هستیم. تامین اجتماعی از فرصت هیاهوی انتخابات استفاده کرده و در حال از هم پاشاندن واحدهای اقتصادی است.خلاصه ماجرا این است که:

سبقه ماجرای موسسه پژوهشی ما: در خلال تحمیل‌های ظالمانه با عنوان حسابرسی که منجر به تعطیلی موسسه‌مان بعد از 16 سال فعالیت شد و برای یک پروژه حمایتی 800 میلیونی که بیش از این مبلغ را به عنوان دستمزد کارکنان پرداخت کردیم، علیرغم پرداخت 100 میلیون حق بیمه رسمی و مفاصا حساب پروژه، 300 میلیون تومان دیگر با عنوان حسابرسی به ما تحمیل کردند و شکایت‌های ما به دیوان هم به جائی نرسید. گفتیم بسیار خوب؛ موسسه را تعطیل می‌کنیم و این بدهی را می‌دهیم و از شرش خلاص می‌شویم. آمدیم پرداخت کنیم، در مرحله اول گفتند 70 میلیون جریمه دارد، گفتیم باشد قرارداد تقسیط بستیم. ما در بابلسر هستیم گفتند باید برود ساری تائید شود. رفت ساری و یک ماه بعد تماس گرفتند و گفتند بیائید برای تقسیط. رفتیم گفتند شد 90 میلیون جریمه! گفتم مگر قرارداد نبستیم، خودتان گفتید که باید برود ساری. گفتند از بالا خودشان روز به روز تعیین می کنند، 20 میلیون دیگر جریمه در این یک ماه اضافه شده است یعنی برای یک پروژه 800 میلیونی، 490 میلیون بیمه!! گفتیم باشد؛ چطور پرداخت کنیم؟ گفتند چک بدهید. گفتیم لیست بدهید در چه تاریخی و چقدر، چک‌ها را تنظیم کنیم. خودشان لیست دادند و ما هم مثل بچه آدم چک‌ها را به آنها دادیم. هر سه ماه حدود 32 میلیون تومان به مدت سه سال. تا الان دو مرحله پرداخت ما هم منظم انجام شده است. این از سبقه ماجرا.

اما ماجرای اصلی این روزها: دیروز ناگهان ابلاغیه جدیدی برای ما ارسال شد که اقساط شما تبدیل به حال شده و باید همه آن را با جرایم جدید پرداخت کنید. با تامین اجتماعی تماس گرفتم گفتند از بالا!! خودشان تمام حساب‌هائی که پرداختشان دو و سه ماهه بوده، تبدیل به حال کرده‌اند، با عنوان اینکه اگر فقط یک روز پرداخت ماهانه اقساط هم عقب بیافتد، تبدیل به حال می‌شود. این در مورد تمام موارد مشابه ما که احتمالا ده‌ها هزار کارفرما باشند، اتفاق افتاده است. گفتم چک‌ها که دست خودتان است و خودتان گفته بودید اینطوری پرداخت کنید، گفتند دست ما نیست و دست بالا است! بی‌انصاف‌ها اینطوری با این کار از همه یک مرحله جریمه جدید اضافه می‌گیرند.به نظر می‌رسد مسئولان تامین اجتماعی، از هیاهوی انتخاباتی استفاده کرده و در حال گرفتن آخرین رمق از بخش خصوصی هستند.»

بی‌شک خبرگزاری فارس ماجرای تخلف فوق را از مسئولان سازمان تامین اجتماعی پیگیر شده و آماده شنیدن و انتشار پاسخ این سازمان در خصوص خبر فوق هستیم.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون بیمه رازی زمزم بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن