فرهنگ و هنر

«سوره» عاشورایی در شبکه چهار خوانده می‌شود

"سوره" از قالب قرآنی به قالب عاشورایی رسید

برنامه تلویزیونی "سوره" که در شب‌های ماه رمضان با موضوع قرآن روی آنتن رفت در ایام عزای سیدالشهداء علیه‌السلام از فردا به مدت ۱۴ شب با رویکرد عاشورایی از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش مشرق، برنامه تلویزیونی "سوره" در شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۲:۴۵ به گفت‌وگو با حوزه‌های مختلف در محور و دایره اصلی قرآن کریم می‌پرداخت. وقتی موسیقیدانی می‌آمد و از دریچه قرآن با او بحث می‌شد یا سینماگر، تئاتری، ادیب و شاعری، سیاستمدار و جامعه‌شناسی؛ همه در محوریت قرآن به "سوره" می‌آمدند.

بخش‌های اصلی برنامه ذیل اسامی ۴ سوره قصص، مؤمنون، قلم و انسان پرداخته می‌شد؛ یوسفعلی میرشکاک تفسیر "روض‌الجنان و روح‌الجنان" را خوانش می‌کرد و در بخش مؤمنون گفت‌وگوهای ویژه با اصغر طاهرزاده، سید یدالله یزدان‌پناه، سید ابوالحسن مهدوی و سید مرتضی خاتمی‌خوانساری پخش شد. بخش قلم به معرفی شخصیت‌هایی که به صورت تخصصی در حوزه قرآن فعالیت داشته‌اند پرداخت. شخصیت‌هایی همچون محمدهادی معرفت، محمد ارکون، بهاءالدین خرمشاهی، محسن قرائتی، اکبر هاشمی رفسنجانی، توشیهیکو ایزوتسو، مهدی بازرگان، سید قطب، علامه جوادی آملی، علامه طباطبایی، مهدی الهی قمشه‌ای و ….

بخش انسان بخش گفت‌وگوهای تخصصی برنامه «سوره» است که در موضوعات قرآن و معماری، قرآن و نثر فارسی، قرآن و آثار سینمایی و تلویزیونی، اخلاق در قرآن، قرآن و محیط زیست، قرآن و شعر، قرآن و مسائل روانشناختی و اجتماعی، قرآن و خوشنویسی، نقاشی و موسیقی این گفت‌وگوها با حضور کارشناسانی چون علیرضا قزوه، مرتضی امیری اسفندقه، زهیر توکلی، حسام‌الدین سراج، سید حسین شهرستانی، احمدرضا اخوت، مسعود آذربایجانی، مهراب صادق‌نیا، نصرالله قادری، محمد ناصرزاده، حسین سوزنچی، سید حسن اسلامی و … صورت گرفت.

"سوره" از فردا شب به مدت دو هفته روی آنتن شبکه چهار سیما است. برنامه‌ای با رویکرد مذهبی و هنری به جنبه ادبی قیام عاشورا پرداخت. مسعود دیانی سردبیر و مجری آن است و مرتضی روحانی این برنامه را تهیه‌کنندگی می‌کند. فصل جدید و عاشورایی "سوره" را به نام "سوره؛ فصل سیدالشهداء(ع)" بخوانید که از فردا شب همزمان با شب اول محرم به مدت ۱۴ شب ساعت ۲۳ از شبکه چهار به آنتن شبکه چهار سیما می‌آید.

این برنامه ترکیبی از موضوعاتی مثل عاشورا در گفتمان انقلابیون مسلمان و التقاطی، عاشورا در گفتمان سرمایه‌داری، عاشورا و گفتمان مقاومت و … است.

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن