اقتصادی

شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی 29 هزار کارمند خود را اخراج کردند

جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ – ۲۰:۲۳ شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی 29 هزار کارمند خود را اخراج کردند

وزارت حمل و نقل آمریکا اعلام کرد که شرکتهای هواپیمایی آمریکایی تا اواسط ماه اکتبر 29 هزار نفر از کارمندان‌شان را اخراج کردند.

شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی 29 هزار کارمند خود را اخراج کردند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز،‌ از آنجا که اعمال محدودیت دولت آمریکا بر اخراج کارمندان شرکت‌های هواپیمایی به اتمام رسیده، شرکت‌های هواپیمایی بزرگ آمریکایی طی چند هفته پس از اتمام این محدودیت و تا اواسط ماه اکتبر 29 هزار نفر از کارمندانشان را اخراج کردند.

وزارت حمل و نقل آمریکا گفته در مجموع از ماه مارس تاکنون 81 هزار و 749 نفر توسط شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی از کار خود اخراج شدند.

این وزارتخانه آمریکایی می‌گوید: تا اواسط ماه اکتبر تعداد کارمندان شرکت‌های هواپیمایی آ‌مریکایی 673 هزار و 278 نفر بوده که 81 هزار نفر از ابتدای سال جاری کمتر است.

وزارت حمل و نقل آمریکا می‌گوید، از ماه مارس شرکت یونایتد ایرلاینز 32 درصد معددل 29 هزار و 243 نفر از کارمندانش را اخراج کرد و شرکت دلتا ایرلاینز هم 28 هزار و 751 نفر دیگر را اخراج کرده است.

در ماه اکتبر دو شرکت امریکن ایرلاینز و دلتا ایرلاینز اعلام کردند که با پایان یافتن زمان بست کمک 25 میلیارد دلاری دولت در ماه سپتامبر 32 هزار نفر از کارمندان خود را اخراج می‌کنند. به خاطر شیوع ویروس کرونا شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی 60 درصد مسافران خود را از دست داده و علی‌رغم اخراج گسترده کارمندان اما هنوز هم در حال ضرر دادن میلیاردی هستند.

شرکت دلتا گفته روزانه 12 تا 14 میلیون دلار در سه ماهه چهارم سال جاری ضرر کرده و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا 2 میلیون دلار به ضرر روزانه این شرکت اضافه کرده است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن