اقتصادی

شرکت ملی نفت به انجام دادن مسئولیت‌های اجتماعی در استان‌های نفت‌خیز توجه کند

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۴:۰۵ شرکت ملی نفت به انجام دادن مسئولیت‌های اجتماعی در استان‌های نفت‌خیز توجه کند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر ضرورت توجه شرکت ملی نفت به انجام دادن مسئولیت‌های اجتماعی در استان‌های نفت‌خیز گفت: با توجه به تجربه کشورهای جهان، ما هم باید برای افزایش رفاه کارکنان صنعت نفت بیش از گذشته تلاش کنیم.

شرکت ملی نفت به انجام دادن مسئولیت‌های اجتماعی در استان‌های نفت‌خیز توجه کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس در حاشیه مراسم امضای قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت گفت:‌مراسمی که برگزار شد برای امضای 13 قرارداد نفتی توسط شرکت ملی نفت ایران با شرکت‌های داخلی است که این اقدام با اتکا به ظرفیت‌های داخلی انجام می‌شود و امیدواریم که این کار استمرار داشته باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: اتکا به نیروهای متخصص داخلی باعث می‌شود که توان مدیریتی کشور در حوزه نفت و گاز تقویت شود و همچنین به بومی‌سازی تجهیزات کمک می‌کند و این موضوع می‌تواند مقدمه‌ای باشد باری صدور خدمات تخصصی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی به سایر کشورها.

عباسی گفت: هر کار صنعتی که انجام می‌شود باعث می‌شود که در محل انجام آن کار و احداث واحدهای صنعتی جمعیتی متمرکز شوند که این جمعیت متمرکز شده تمدن جدید صنعتی را بر محور آن فعالیت صنعتی تشکیل می‌دهند. این جمعیت نیاز به یک خدمات خاص وعمرانی نیاز دارند که مسؤولیت اجتماعی آن بر عهده آن واحد صنعتی است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: اگر به گذشته نگاه کنیم کشورهایی مثل انگلیس در حوزه نفتی ما فعال بودند و به بحث رفاه کارکنان خود اهمیت بسیار زیادی می‌دادند که هم اکنون نیز آثار آن در صنعت نفت ایران قابل مشاهده است. با توجه به تجربه کشورهای جهان، ما هم باید برای افزایش رفاه کارکنان صنعت نفت بیش از گذشته تلاش کنیم.

عباسی گفت: برای انجام مسؤولیت اجتماعی در مناطق نفت‌خیز به خصوص استان‌های ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد،‌بوشهر و هرمزگان بودجه‌های دولتی کافی نیست و خود وزارت نفت مستقیم باید برای عمرانی و رفاه این کارکنان اقدام کند. با احداث پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در این استان‌ها آلودگی زیادی ایجاد شده است که این آلودگی به ساکنین این استان‌ها آسیب زیادی می‌رساند در نتیجه توجه بیشتر به مسؤولیت اجتماعی توسط وزارت نفت و شرکت ملی نفت بیش از گذشته اهمیت می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن