اقتصادی

شرکت های انرژی آمریکا روی ریل ورشکستگی

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۸:۳۲ شرکت های انرژی آمریکا روی ریل ورشکستگی

از زمان سقوط قیمت نفت به علت شیوع کرونا، شرکت های انرژی آمریکایی در تمامی بخش ها از اکتشاف و تولید گرفته تا خدمات و خط لوله به ورشکستگی رسیده اند حتی با اخراج کارمندان و کاهش تولید هم نتوانستند از حجم بدهی های خود بکاهند.

شرکت های انرژی آمریکا روی ریل ورشکستگی

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، 16 شرکت دیگر در بخش انرژی آمریکا ماه گذشته اعلام ورشکستگی کردند که نشان دهنده کاهش قیمت نفت به زیر سطحی است که برای بسیاری از شرکت ها سودآور است.

بر اساس گزارش حقوقی شرکت هاینس اند بون که روز سه شنبه منتشر شد، بیش از 50 شرکت نفت و گاز از زمان سقوط قیمت نفت در ماه مارس اعلام ورشکستگی کردند که بیشترین تعداد برای شرکت های اکتشاف و تولید به تعداد 29 شرکت بوده است. بدهی این شرکت ها به 49.69 میلیارد دلار رسید نزدیک به دو برابر کل بدهی تمام شرکت های ورشکست شده در سال گذشته است.

قیمت نفت از 60 دلار در هر بشکه در ابتدای سال میلادی به دنبال شیوع کرونا نزدیک به یک سوم کاهش یافته است. قیمت نفت آمریکا در ماه آوریل وارد محدوده منفی نیز شد.

شرکت های انرژی با اخراج کارگران، کم کردن حقوق کارمندان اجرایی و کاهش فعالیت های حفاری سعی کردند تا هزینه های خود را کاهش دهند اما در سه ماهه دوم با خسارت زیادی مواجه شدند.

به نوشته حقوق دانان، «این رکود نه تنها بر شرکت های تازه متولد شده اخیر تاثیر گذاشته که گزارش ماه جولای نشان می دهد دو شرکت از بزرگ ترین و با ثبات ترین شرکت های این بخش اعلام ورشکستگی کرده اند.»

ماه گذشته، شرکت های نفت و گاز «کالیفرنیا ریسورز» و «دنبری ریسورز» اعلام ورشکستگی کردند و بدهی آنها در مجموع به 7.7 میلیارد دلار رسید.

شرکت بزرگ گاز شیل «چساپیک انرژی» نیز در ماه ژوئن اعلام ورشکستگی کرد و بدهی 9.17 میلیارد دلاری روی دستش ماند.

از ابتدای این رکود تاکنون 21 شرکت خدمات میادین نفتی و یک شرکت خط لوله و لجستیک نیز از ابتدای این رکود اعلام ورشکستگی کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن