اجتماعی

شعب ویژه رسیدگی به جرایم موضوع حمایت از آمرین به معروف تشکیل می‌شود

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ – ۱۴:۰۵ شعب ویژه رسیدگی به جرایم موضوع حمایت از آمرین به معروف تشکیل می‌شود

معاون قضایی دادستان کل کشور از دستور دادستان کل کشور مبنی بر تشکیل شعب تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم موضوع قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در دادسرا‌های سراسر کشور خبر داد.

شعب ویژه رسیدگی به جرایم موضوع حمایت از آمرین به معروف تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور در امور نظارت بر دادسرا‌ها از دستور دادستان کل کشور مبنی بر تشکیل شعب تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم موضوع قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در دادسرا‌های سراسر کشور خبر داد.

وی در این رابطه اظهار کرد: به دستور حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور، شعب تخصصی ویژه رسیدگی به جرائم موضوع قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در دادسرا‌های سراسر کشور تشکیل خواهد شد.

این مقام قضایی اظهار داشت: ماده ۱۱ قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر مصوب ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی قوه قضائیه را مکلف کرده است به منظور تسریع در رسیدگی به جرائم موضوع این قانون، شعب ویژه‌ای از دادسرا‌ها و دادگاه‌ها را به این امر اختصاص دهد.

خرم آبادی ادامه داد: لذا دادستان کل کشور در اجرای این ماده قانونی به موجب بخشنامه‌ای به دادستان‌های سراسر کشور تاکید کرده است چنانچه تاکنون شعبه‌ای از دادسرا‌ها را به این امر اختصاص نداده‌اند در انجام این کار تسریع نمایند.

این مقام قضایی تصریح کرد: با توجه به اینکه دادستان‌ها به موجب قانون عضو ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌ها می‌باشند در بخشنامه دادستانی کل کشور کلیه دادستان‌ها مکلف شده‌اند حداکثر استفاده را از ظرفیت این ستاد‌ها برای پیشگیری از وقوع جرائم به عمل آورند و با نظارت بر حسن اجرای قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر نقش موثری در ترویج وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر ایفا نمایند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن