اقتصادی

شناسایی 1300 مورد نیازمندی به داخلی سازی در شهرک‌های صنعتی

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۷:۱۵ شناسایی 1300 مورد نیازمندی به داخلی سازی در شهرک‌های صنعتی

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شناسایی 1300 مورد نیازمندی به داخلی سازی در شهرک‌های صنعتی خبر داد.

شناسایی 1300 مورد نیازمندی به داخلی سازی در شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شاتا، اصغر مصاحب اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت داخلی سازی، خودکفایی و قطع وابستگی‌ها و تأکیدات ایشان در دیدار با هیأت دولت، تا پایان مرداد امسال نمایشگاه های دائمی ساخت داخل در شهرک‌های صنعتی 16 استان کشور برگزار شد که هزار و 293 مورد نیازمندی در این نمایشگاه‌ها شناسایی شد.

وی افزود: یک هزار و 204 شرکت نیز برای مشارکت در این برنامه ابراز علاقه کردند که این شرکت‌ها نیازهای خود را در حوزه های نساجی، سلولزی، فلزی، قطعات‌ خودرو، آرایشی و بهداشتی، شیمیایی، غذایی، برق و الکترونیک، نفت و گاز، فولاد و صنایع معدنی در معرض دید قرار داده اند.

وی تصریح کرد: بر اساس اظهارات شرکت های مشارکت کننده در این برنامه، میزان ارزبری نیازهای اعلام شده بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: برای اجرایی کردن این برنامه در گام اول ۱۲ استان برای راه اندازی نمایشگاه های ساخت ایران به صورت پایلوت اقدام کردند و طی دو هفته از زمان ابلاغ این ماموریت ۱۱ استان موفق به راه اندازی نمایشگاه نهضت ساخت داخل شدند که پس از آن استان‌های تهران، خراسان شمالی و جنوبی، کرمان و قم نیز به جمع استانهای دارای نمایشگاه ساخت داخل پیوستند و سایر استانها در حال تجهیز و پیاده‌سازی برنامه هستند.

مصاحب در خصوص کارکرد این نمایشگاه تصریح کرد: در ابتدا شرکت های تولیدی و واحدهای صنعتی که بخشی از مواد اولیه و یا قطعات مورد استفاده در تولید خود را از طریق واردات تامین می کنند، شناسایی شده و با موافقت آنها قطعات و موارد مورد بحث در اختیار شرکت‌های استانی تابعه سازمان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: نمایشگاه های مورد نظر در مراکز خدمات کسب و کار و فناوری قرار داشته و به صورت دائمی محل رفت و آمد شرکت های تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی کشور است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: در گام دوم نیازهای اعلامی شناسایی و فهرست شده و در قالب نمونه محصول و یا قطعه در قفسه های تعبیه شده در نمایشگاه ها چیدمان شد.

مصاحب افزود: پس از مشخص شدن تعداد نیازها و نوع نیازها در رشته صنایع مختلف در گام بعدی واحدهای تولیدی و تامین کننده مواد که قادر به تولید داخل نیازهای احصاء شده باشند، در قالب تورهای نمایشگاهی از این نمایشگاه بازدید به عمل خواهند آورد و در نتیجه پس از اعلام آمادگی برای تامین نیازهای احصاء شده، ذی نفعان محصول یا خدماتی نشست‌های رودروی تجاری به صورت حضوری یا ویدیو کنفرانسی برای عقد قرارداد با یکدیگر خواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن