سیاسی

شکست آمریکا و نوید پیروزی‌های بزرگ‌تر

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ – ۲۲:۲۳ شکست آمریکا و نوید پیروزی‌های بزرگ‌تر

ناکامی آمریکا در شورای امنیت نوید حمایت‌های بیشتر کشورهایی همچون چین و روسیه از ایران را داد و مشخص شد کشورهایی که در چارچوب سیاست «نگاه به شرق» روی آن‌ها حساب ویژه باز کرده‌ایم تا حد زیادی قابل اطمینان هستند.

شکست آمریکا و نوید پیروزی‌های بزرگ‌تر

خبرگزاری فارس، یادداشت میهمان، اشکان ممبینی کارشناس امور بین‌الملل: ناکامی آمریکا در اجماع اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تصویب قطعنامه ضد ایرانی با هدف تحریم نامحدود تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران را باید پیروزی بزرگی برای کشورمان قلمداد کرد؛ اقدامی که باعث می‌شود تا یک گام دیگر به افول تاریخی هژمونی آمریکا نزدیک و گام به گام شاهد انزوای بیش از پیش ایالات متحده در عرصه‌ بین‌المللی باشیم.

ناکامی آمریکا در شورای امنیت در حالی رقم خورد که آن‌ها همواره از این سازمان بین‌المللی به‌عنوان محلی برای تاخت و تاز و یک‌جانبه گرایی خود علیه دیگر کشورها استفاده می‌کرد. در سال‌های گذشته شاهد بودیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور رادیکال آمریکا بدون اجماع داخلی یا مشورت با متحدان اروپایی خود یک به یک از توافقات و کنوانسیون‌های بین‌المللی خارج می‌شد که خروج از برجام ازجمله مهم‌ترین انان به‌شمار می‌رود.

رئیس‌جمهور آمریکا تصور می‌کرد فقط روسیه و چین مخالف قطعنامه باشند، ولی دیگر اعضای شورای امنیت و حتی شرکای اروپایی آمریکا با او همراه نشدند هر چند از یک هفته قبل و به‌دنبال برکناری برایان هوک، مسئول کارگروه اقدام علیه ایران پیش‌بینی می‌شد سیاست‌های آمریکا به‌ویژه در رابطه با کشورمان با شکست مواجه شود.

شکست پیش‌نویس قطعنامه و رأی نیاوردن آن نشان داد سیاست‌های آمریکا علیه ایران در عرصه بین‌الملل با شکست مواجه شده است.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در دو هفته گذشته رایزنی‌های بسیاری را با متحدانش، اتحادیه اروپا و کشورهای مختلف برای موافقت با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران انجام داد، ولی آمریکایی‌ها فکر نمی‌کردند با چنین واکنشی از سوی کشورهای جهان مواجه شوند.

شکست آمریکا نوید حمایت های بیشتر کشورهایی همچون چین و روسیه از ایران را داد و این، خبر بسیار خوبی در زمینه هم‌گرایی منطقه‌ای و بین‌المللی است و با این تحول مشخص شد کشورهایی که در چارچوب سیاست «نگاه به شرق» روی آن‌ها حساب ویژه باز کرده‌ایم تا حد زیادی قابل اطمینان هستند.

علاوه بر این، بسیاری هم دریافتند اگر به تأکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با استکبار توجه شود و در راه آرمان‌هایمان ایستادگی و مقاومت کنیم، حتماً پیروزی‌های بزرگی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن