اقتصادی

شیوه نامه ساماندهی مراتع ابلاغ شد/دولتی ها و شبه دولتی ها مراتع را تحویل دهند

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۳:۰۳ شیوه نامه ساماندهی مراتع ابلاغ شد/دولتی ها و شبه دولتی ها مراتع را تحویل دهند

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: شیوه‌نامه ساماندهی مراتع کشور ابلاغ شد و از این به بعد استفاده از مراتع برای دامداران واقعی خواهد بود.

شیوه نامه ساماندهی مراتع ابلاغ شد/دولتی ها و شبه دولتی ها مراتع را تحویل دهند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز رئیس سازمان امور عشایر ایران امروز در پاسخ به اینکه نتیجه آخرین اقدامات کمیته ساماندهی مراتع کشور به کجا رسید و آیا در مورد مراتع مورد اختلاف عشایر شهرستان‌های دماوند و سمنان کاری انجام شده است، گفت:‌ شیوه‌نامه ساماندهی مراتع توسط سازمان جنگل‌ها ابلاغ شد و از این به بعد استفاده از مراتع با اولویت دامداران واقعی خواهد بود.

وی گفت:‌متاسفانه طی سال‌های گذشته برخی دستگاه‌های دولتی و شبه دولتی مراتع کشور را تملک کردند و دامداران واقعی و جامعه عشایر در مضیقه تامین علوفه قرا گرفتند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران تشریح کرد که این شیوه‌نامه تاکید می‌کند که مرتع برای کسانی است که دام دارند و کسانی که در سال‌های گذشته به بهانه داشتن پروانه چرا دیگران را به استفاده از این مراتع اجازه نمی‌دادند دیگر چنین اختیاری نخواهند داشت.

خبرنگار فارس پرسید آیا در این شیوه‌نامه نحوه برگرداندن این مراتع از دولتی‌ها و شبه‌دولتی‌ها که چندین دهه مراتع دست‌شان است، روشی ارائه شده است، گفت: به هر حال اولویت با دامداران است و اگر آنها بخواهند مرتع را برای کاربری های دیگری استفاده کنند یا اجازه ورود دام‌ها را ندهند در فرایند قانونی مطرح خواهد شد.

* آیا کارخانه‌ها در ایجاد شبکه فساد نهاده‌ نقش دارند؟

قندالی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که شما می‌گویید بهره‌وری نهاده‌ها را توسط ایجاد کنستانتره 33 درصد رشد داده‌ایم اما دامداران و مرغداران معتقدند کارخانه‌ها نهاده‌ را در انبارهای خود ذخیره می‌کنند و اتفاقا عاملی برای فشار آوردن به بازار در شرایط کمبود می‌شوند، گفت: عشایر کشور تشکل و کارخانه خوراک دام دارد و خودشان بر آنها نظارت می‌کنند یعنی میزان نهاده‌ای که به آنها می‌دهیم و کنستانتره‌ای که از آنها می‌گیریم همه تحت نظارت و مدیریت است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن