ورزشی

صالحی امیری: صداقت، شفافیت و صراحت کلام ویژگی ترکان بود/ دغدغه مردم و درد مردم داشت

شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سلامکانال تلگرام
توئیتر

گروه: ورزشی ساعت: 17:03 منتشر شده در مورخ: 1400/02/26 شناسه خبر: 1734562 در استدلال و اقناع گری نظیر نداشت صالحی امیری: صداقت، شفافیت و صراحت کلام ویژگی ترکان بود/ دغدغه مردم و درد مردم داشت صالحی امیری: صداقت، شفافیت و صراحت کلام ویژگی ترکان بود/ دغدغه مردم و درد مردم داشت رئیس کمیته ملی المپیک ضمن ابراز تاسف و تاثر شدید در پی در گذشت مرحوم اکبر ترکان، خدمات ارزنده وی را در کشور ماندگار و دغدغه اش را دغدغه مردم و دردش را درد مردم دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص خدمات ارزنده مهندس ترکان ابراز داشت: مرحوم ترکان مردی بزرگ، سخت کوش و دردمند بود که دردش درد مردم بود. ما سالیان زیادی در مرکز تحقیقات، دولت و در نشست های هم اندیشی، ارتباط و تعامل خوبی با هم داشتیم که چند ویژگی ممتاز از جمله هوش و دانش سرشار ایشان در حوزه های مختلف از جمله در اقتصاد، صنعت، مدیریت و حتی حوزه اجتماعی از خصائص ارزنده اش بود که انباشتی از اطلاعات و آمار را در ذهن داشت و در استدلال و اقناع گری کم نظیر بود.

وی خاطر نشان کرد: ویژگی دیگر ایشان صداقت، شفافیت و صراحت کلام بود اساساً برای بیان نقطه نظرات، خودسانسوری نمی کرد و آن چیزی را که در جهت منافع و مصالح مردم و کشور بود تحلیل و بیان می کرد، در واقع قدرت تجزیه و تحلیل مسائل کلان کشور و عبور از انبوه بحران ها، از جمله مسائلی بود که دائما وی را به فکر وامی داشت.

صالحی امیری ضمن اشاره به رفتار حرفه ای و اخلاق مثال زدنی مهندس ترکان خاطر نشان کرد: اخلاق کم نظیر و مثال زدنی ایشان در رفتار با موافقان و مخالفان و استفاده حداکثری از ابزار گفتگو بنوعی نماد یک مدیر تعامل گرا و اخلاق محور را در وی نمایان می کرد و حتی در مقطع انتخابات در روی کار آوردن دولت آقای روحانی نقش بسیار پررنگی ایفا نمود. علاقه ایشان به مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی عامل اصلی همکاریش با آقای روحانی بود و در تحلیل های متفاوتشان معمولا از آیت الله هاشمی مقایسه هایی ارائه می دادند.

صالحی امیری ضمن اشاره به این موضوع که هر جا که آقای ترکان حضور داشتند سبب خیر برای آن مجموعه شده اند، گفت: در حوزه ورزش قهرمانی و یک دهه حضور در فدراسیون کشتی خدمات بسیار ارزشمند، ماندگار و غیرقابل انکاری از خود به یادگار گذاشت بطوریکه نسل مدیران امروز همچنان از توانمندی، سخت کوشی و درایت ایشان در توسعه ورزش پرطرفدار کشتی به نیکی یاد می کنند.

وی ادامه داد: در واقع مرحوم ترکان بعنوان مدیر و خدمتگزار کشور انسانی دردمند نسبت به مشکلات مردم بود و همواره در برابر مسائل کشور در کمال تواضع و فروتنی فردی مسئولیت پذیر و با انگیزه بود که خستگی نمی شناخت و ضمن احساس تکلیف و دغدغه مندی دنبال راه حل های ممکن می گشت و حتی در مدت زمان دست و پنجه نرم کردن با این بیماری مزمن، دست از خدمت به مردم نکشید و بیماری هیچگاه مانع کار و فعالیت وی نشد.

صالحی امیری در خاتمه تاکید کرد: بدون تردید نسل جوان امروز از تجربه های گرانقدر این انسان سختکوش، باشرافت، با فضیلت و اخلاق مدار بهره خواهند برد و آیندگان از ایشان به نیکی یاد خواهند کرد و در نهایت تاسف و تاثر این ضایعه بزرگ را به ملت، دولت و مدیران سخت کوش و بخصوص خانواده محترمش تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1734562 '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار

خرید نهال تور کیش بازار '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن