سیاسی

«صدا»؛ پژواک امیدواری اصلاح‌طلبان به نتیجه انتخابات آمریکا

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۳:۵۳ «صدا»؛ پژواک امیدواری اصلاح‌طلبان به نتیجه انتخابات آمریکا

انتخابات آمریکا در پیش است و اصلاح‌طلبان (مخصوصا تندروها) در صدد این هستند که فضای عمومی کشور را برای فصلی جدید از تلاش برای مذاکره با آمریکا همراه کنند.

«صدا»؛ پژواک امیدواری اصلاح‌طلبان به نتیجه انتخابات آمریکا

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: مدتها بود که دیگر ساز ناکوکی از «صدا»ی اصلاح‌طلبان به گوش نرسیده بود که این نشریه اصلاح طلب با مطلبی جدید که از لحاظ ماهیت با همان حاشیه های قبل قرابت ماهیتی دارد دوباره بر سر زبان‌ها افتاد.

این نشریه چندی پیش با انتشار یک تصویر حاشیه ساز در جلد خود، موجب جنجال بسیاری در حوزه رسانه‌ای کشور شد.

صدا در این شماره خود تلاش کرده بود که حضور ناو آبراهام لینکلن آمریکا در خلیج فارس را مستمسک قرار داده و یک دوراهی جنگ و صلح را به افکار عمومی القا کند که قطعاً نتیجه آن این است که باید تن به مذاکره با ترامپ بدهیم.

مطلب جدیدی که این نشریه در آخرین شماره خود با عنوان ناسیونالیسم وارونه منتشر کرده تلاش کرده است که دیدار رئیس جمهور صربستان با ترامپ را که به خاطر انتشار یک عکس دچار حاشیه‌ها و حرف و حدیث های زیادی شد، با وضعیت کنونی رابطه ایران و آمریکا و البته تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی داخل کشور مرتبط کرده و این نتیجه را به مخاطب خود القا کند که رئیس جمهور صربستان حتی اگر به صورت ذلیلانه و خفیفانه‌ای مقابل رئیس جمهور آمریکا مودبانه نشسته است، به دنبال منافع ملی خود و تامین نیازهای مردم خویش است.

در بخشی از این مطلب نشریه صدا آمده است: ‌«فرض کنیم سیاستمدار صرب همچون متهمی در اتاق بازجویی و حتی یک برده در مقابل همتای آمریکایی خود نشسته است؛ اگر منافع صربستان چنین اقتضایی کند، باید اقدام رییس‌جمهور این کشور را تمسخر کرد یا باید آن را عقلانیتی سیاسی خواند؟!».

این رسانه به وضوح با تفسیری وابسته‌گرایانه به عقلانیت سیاسی، اقدام رئیس جمهور صرب‌ها را توجیه می‌کند.

البته انتشار چنین مطلبی از این نشریه دور از انتظار نیست چون محمدجواد روح از اعضای فعال حزب اتحاد ملت یا همان مشارکتی‌های سابق که نزدیک‌ترین حزب به سیدمحمدخاتمی محسوب می شوند، سردبیر آن است و اتفاقا این مطلب هم به قلم روح نوشته شده است.

امثال نشریه صدا، صدای جریانی هستند که امیدوار پیروزی جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند تا شاید دوباره مذاکرات برجامی را از سر گرفته و همان ماجرایی که با اوباما شروع شد را کلید بزنند. کما اینکه بایدن اخیرا صراحتا گفت که «اگر رئیس‌جمهور شود و ایران هم اجرای همه تعهدهای برجامی‌اش را از سر بگیرد، آمریکا به برجام برمی‌گردد تا گفت‌وگوها را برای توافق بهتر آغاز کند».

انتخابات آمریکا در پیش است و اصلاح طلبان (مخصوصا تندروها) در صدد این هستند که فضای عمومی کشور را برای فصلی جدید از تلاش برای مذاکره با امریکا همراه کنند و همانطور که روح در مطلب خود ذکر کرده، هیچ ابایی از ذبح شرافت ملی مقابل امثال ترامپ یا هر رئیس جمهور دیگر آمریکا ندارند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن