اجتماعی

صدیقی: برتری مسلمانان به دلیل امر به معروف و نهی از منکر است

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۲:۰۲ صدیقی: برتری مسلمانان به دلیل امر به معروف و نهی از منکر است

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: اینکه در قرآن مسلمانان برتری به سایر امم و جوامع دارند به دلیل امر به معروف و نهی از منکر است.

صدیقی: برتری مسلمانان به دلیل امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرنگار قضایی فارس آیت الله کاظم صدیقی رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از سامانه گزارشگران فساد با عنوان هر ایرانی یک ناظر گفت: در آستانه ماه قیام حسینی و خیزش علیه استکبار و استبداد و فساد و هرزگی و پلیدی و پلشتی هستیم.

وی ادامه داد: این ماه ماه خون و شهادت و پایمردی و استقامت و ماه امر به معروف و نهی از منکر است که در آستانه آن هستیم.

آیت الله صدیقی افزود: مسئله امر به معروف یعنی حمایت از خوبی ها و حمایت از عدالت. حمایت از امنیت و حمایت از معنویت و حمایت از کرامت انسانی و تشویق جامعه به ارزش های تراز جامعه بشری است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: یعنی در برابر خوبی ها جاذبه نشان دادن و راه را برای اجرای خوبی ها باز کردن و جامعه را در مسیر رسیدن به کمال بسیج کردن و حس احیای خوبی ها را در جامعه زنده کردن.

وی خاطرنشان کرد: نهی از منکر هم در برابر آن قرار دارد و هماهنگی با قانون دافعه است که عالم با این دو نیروی جاذبه و دافعه تنظیم شده است. باید آنچه مفسده و ظلم است دفع و رفع شود. آنچه که اخلال در نظم عمومی است باید از میان برداشته شود.

آیت الله صدیقی ادامه داد: باید با آن چیزی که مقابله با قوانین زندگی ساز انسان است مقابله کرد و این در عمومیت جهان خلقت جاری و ساری است.

امام جمعه موقت تهران گفت: از طرفی قرایضی در بشر قرار داده شده است که نیازهایی را به انسان گوشزد می کند و از طرفی هم ارگان های حفظ سلامتی در همه بدن مراقب مقابله با عناصری است که سلامتی را خدشه دار می کند.

وی ادامه داد: در زندگی ارادی هم این قانون امر به معروف و نهی از منکر را بیمه گر سلامت جامعه و مقابله با مفسد و مبارزه با فساد در متن قرآن کریم نهاده و مطرح کرده است.

آیت الله صدیقی افزود: مسئله اهمیت داشتن حس حمایت از خوبی ها و حمایت از ارزش ها و پاسداری از عدل و امن و حس مقابله با بدی ها و گناهان و معصیت در ذهن انسان ها قرار داده شده و اسمش غیرت اجتماعی است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: در قرآن به این موضوع اشاره شده است که در میان اممی که روی کره زمین هستند مسلمانان ممتاز ترین هستید و این امتیاز به دلیل داشتن چیزی به نام امر به معروف و نهی از منکر است.

وی خاطرنشان کرد: حساس کردن جامعه به حقوق شهروندی نوعی از معروف است و باید اینها به صورت گفتمان قالب در بیاید تا جامعه نسبت به احیای این معروف ها حساس شده و برای خودش این موضوع را مسوولیتی همیشگی بداند.

آیت الله صدیقی ادامه داد: در اسلام به من چه و به تو چه نداریم بلکه براساس آموزه ها کل ما مسؤول هستیم و باید این مسوولیت را عمل کنیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: نهی از منکر یکی از مسایلی است که جامعه را در برابر ویروس خطرناکی مثل ذلت پذیری و بی بند باری و جهالت حفظ می کند و دژی در برابر این پلیدی ها محسوب می شود.

وی افزود: در جمع افراد جامعه باید این احساس باشد که همگی یک پیکر هستند و گلوبول های سفید که همان امر به معروف و نهی از منکر است باید فعال باشند تا سلامت جامعه حفظ شود.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: اینکه شما نسبت به خوبی ها حس خوب داشته و بدی ها را بر نمی تابید نشان از برتری شما نسبت به سایر جوامع است.

صدیقی گفت: اگر بنا داریم بچه های خوبی تربیت کنیم و مدیر خوبی باشیم و خوبان برجستگی پیدا کنند و مسیر خوبی را طی کنند و آن مسیر نهادینه شود باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه کنیم.

ادامه دارد…

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن