اقتصادی

صرفه جویی 70هزار میلیاردتومانی در صنعت برق کشور

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ – ۲۰:۲۴ صرفه جویی 70هزار میلیاردتومانی در صنعت برق کشور

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، گفت: اتخاذ سیاست‌های مدیریت مصرف برق کشور منجر به صرفه جویی ریالی معادل 3 برابر درآمد سالانه صنعت برق کشور شده است.

صرفه جویی 70هزار میلیاردتومانی در صنعت برق کشور

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عصر امروز، مراسم جشن تحقق برنامه عبور موفق از دوره اوج مصرف برق تابستان 1399 (برنامه 099) در قالب شانزدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور مقام عالی وزارت نیرو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، ضمن اشاره به صرفه‌جویی ۷۰ هزار میلیارد تومانی بوسیله مدیریت مصرف برق، اظهار داشت: این میزان صرفه‌جویی معادل سه برابر درآمد سالانه صنعت برق به حساب می‌آید و منجر به صرفه‌جویی 30 هزار مگاواتی در این حوزه شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، در ارتباط با بیان برنامه‌های وزارت نیرو به منظور مدیرت مصرف برق، گفت: مرحله نخست برنامه عبور صنعت برق از پیک مصرف برق در سال ۹۷ انجام شد که شامل استفاده موثر از ظرفیت‌های استانی و تغییر ساعات کار اداری بود.

*مدیریت مصرف، کلید موفقیت صنعت برق کشور

وی در ادامه افزود: مرحله دوم آن در سال ۹۸ بود که با اجرای پکیج ۰۹۸ بود که برنامه و مسئولیت هر کدام از شرکت‌ها مشخص شد و یک کار برنامه‌ریزی شده را انجام دادیم و مرحله سوم هم در سال ۹۹ بود.

حائری، با اشاره به کمبود تولید برق با استفاده از انرژی آب، عنوان کرد: در سال ۹۷، ۵ هزار مگاوات با کمبود تولید نیروگاه برق‌آبی مواجه شده بودیم و شرایط بسیار سختی را داشتیم که هم می‌خواستیم این طرح را پیاده و هم باید به گونه‌ای کمبود تولید را‌ کنترل کنیم که هم‌افزایی خوبی داشتند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، در بیان نحوه به کار گیری مدیریت مصرف نیز گفت: اتفاقا مدیریت مصرف منجر به این شد که بخشی از کمبود را در سال ۹۷ بتوانیم جبران کنیم. اقدام‌هایی که در آن زمان انجام شد شامل حفظ و افزایش آمادگی واحدهای حرارتی موجود بود که ظرفیت‌های جدید نیروگاهی را داخل مدار آوردیم، ظرفیت‌های قدیمی هم آماده و آپ‌گرید شد و افزایش ظرفیت دادیم.

*5200 مگاوات برق در سال جاری به شبکه توزیع اضافه شد

این مقام مسئول، همچنین با اشاره به دیگر اقدام‌های مرتبط در این زمینه اعم از ارزیابی عملکرد روزانه شرکت‌های توزیع گفت: این نمونه‌ای از کاهش پیک مصرف در سال ۹۷ است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار داشت: در این سال ما به رشد پیک مصرف ۲.۹۸ درصد رسیدیم و دو هزار مگاوات هم توانستیم صرفه‌جویی کنیم که پس از ۱۰ سال رشد پیک مصرف ۵.۲ درصد سال ۹۷ اولین سالی بود که این میزان کاهش را داشتیم.

وی در پایان با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در این بخش در سال ۹۸ اعم از انجام طرح‌های اولویت‌دار برق، حفظ و افزایش واحدهای حرارتی، آبی و تجدیدپذیر و اجرای ۱۱ برنامه مدیریت مصرف از جمله انعقاد ۱۲۰ هزار تفاهم‌نامه همکاری مشترک با صنعت، کشاورزی، تجاری و مولدهای خودتامین، اداری و سی.ان.جی با کمک استانداران گفت: در سال ۹۸ در نتیجه این اقدام‌ها در زمان پیک توانستیم ۳۸۷۴ مگاوات پیک دهیم؛ این بدان معناست که باید برای تامین این توان، ۵۲۰۰ مگاوات در بخش تولید، نیروگاه احداث کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن