سیاسی

صفار هرندی: اگر امور بر اساس سیاست‌های کلی نظام شکل بگیرد وضع کشور بهتر می‌شود

پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ – ۰۲:۵۶ صفار هرندی: اگر امور بر اساس سیاست‌های کلی نظام شکل بگیرد وضع کشور بهتر می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از اینکه قدر سیاست‌های کلی نظام شناخته نشده، گفت: من قویاً معتقدم که اگر کار ما بر وفق سیاست های کلی شکل بگیرد، حتماً اوضاعمان بهتر می شود.

صفار هرندی: اگر امور بر اساس سیاست‌های کلی نظام شکل بگیرد وضع کشور بهتر می‌شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، هفتمین پیش نشست همایش نظام مسائل اولویت دار کشور با همکاری مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام و سازمان بسیج دانشجویی با سخنرانی محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

صفار هرندی گفت: متاسفانه قدر اینکه از منشاء سیاست های کلی قانون نوشته شود و این قانون اجرا بشود شناخته نشده است. تقریبا با این مقوله تشریفاتی برخورد می کنند. من قویا معتقدم که اگر کار ما بر وفق سیاست های کلی شکل بگیرد، حتما اوضاعمان بهتر می شود.

وی افزود: در مجمع تشخیص مصلحت نظام کمترین موضوعی که تا به حال به عنوان سیاست کلی سراغش رفتیم، مباحث مربوط به حوزه فرهنگ است. معنای آن این نیست که حوزه فرهنگ مورد اهتمام نبوده و قدر آن را نمی دانستند، این مواجهه، معطوف به جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی است. وقتی از حضرت آقا سوال شده و یا در برآوردهای دیگری که در شأن چنین جایگاهی سوال شده فرمودند که آن جایی که در حقیقت طراح سیاست های کلی حوزه فرهنگ است، شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی تاکید کرد: در حوزه کلیات بحث فرهنگ که در واقع نظام مسائل از این حوزه استخراج می شود این سخن گفتنی است که اصولاً فرهنگ، مشکل یا تهدید ماست و یا فرصت است؟ ما گاهی اوقات به دلیل مضراتی که از ناحیه بی فرهنگی ها یا عمل ضد فرهنگی و یا تهاجم فرهنگی نصیبمان شده است، از فرهنگ می ترسیم.

وی افزود: اگر حوزه های مختلف را مرور کنیم متوجه می شویم که حوزه فرهنگ برای ما دست یافتنی تر بوده است. بین بزرگان و رجال کشور و صدر انقلاب و به خصوص امام (ره) و یارانشان، خصیصه فرهنگی در آنها از سایر خصوصیات برجسته تر بوده است. امروز اگر بخواهیم فهرستی از مشکلات تهیه کنیم، اکثرا به یاد مشکلات فرهنگی می‌افتیم. از مسائلی که در حوزه فرهنگ می توان به آن اشاره کرد، بحث مدیریت کردن حوزه فرهنگ است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: متاسفانه پس انقلاب، به علت اشتغالاتمان در حوزه های مختلف، نقشه راه مشخصی در حوزه فرهنگ تهیه نشد. در سال ۸۳ حضرت آقا عبارتی را با عنوان «مهندسى فرهنگى» نام بردند. برای رسیدن به وضعیت مطلوب، لازم است ما در حوزه فرهنگ یک نقشه راه مشخص داشته باشیم که از آن به عنوان مهندسی کردن یاد می شود. از جمله کارهایی که در چارچوب مهندسی فرهنگی ضرورت پیدا کرد، داشتن پیوست فرهنگی برای طرح های مهم کشور بود.

وی گفت: از جمله مسائلی که می توان در حوزه فرهنگ نام برد، بحث تربیت کادر فرهنگی است. برای تربیت کادر فرهنگی باید چاره جویی کرد. مسئله دیگر نگاه های متعارض در حوزه فرهنگ و مدیریت فرهنگی است. در این زمینه دو طیف متفاوت داریم. طیفی که با نگاه حداکثری صورت مسئله را پاک می کند و طیف دیگر با نگاه حداقلی نسبت به مسائل بی تفاوت است. مسئله ی دیگری که می توان به آن اشاره کرد، مخاطب شناسی است. در این رابطه ذائقه سازی هم در کنار ذائقه سنجی مهم است.

گفتنی است این پیش نشست ها به همایش ملی بینات خواهد انجامید.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن