ورزشی

صفایی: ورزش ما خادم می‌خواهد؛ نه یک سلطان/ ناکامی در المپیک ناشی از سوء مدیریت در دولت قبلی است

شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سلامکانال تلگرام
توئیتر

گروه: ورزشی ساعت: 08:22 منتشر شده در مورخ: 1400/05/17 شناسه خبر: 1757633 اگر دولت روحانی ورزش را به حال خود رها می کرد، بهتر از این بود که کاری برای ورزش کند صفایی: ورزش ما خادم می‌خواهد؛ نه یک سلطان/ ناکامی در المپیک ناشی از سوء مدیریت در دولت قبلی است صفایی: ورزش ما خادم می‌خواهد؛ نه یک سلطان/ ناکامی در المپیک ناشی از سوء مدیریت در دولت قبلی است رئیس سابق فدراسیون تیر و کمان با کنایه به وزیر پیشین ورزش و جوانان گفت: وزیر باید پاک و جوانمردی درویش باشد نه این‌که سلطان باشد و سلطنت کند. ورزش ما خادم می‌خواهد نه یک سلطان.

کریم صفایی، رئیس پیشین فدراسیون تیروکمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون دلیل ناکامی کاروان ایران در المپیک به‌خصوص المپین تیروکمان کشورمان اظهار داشت: میلاد وزیری ورزش‌کاری بود که در دوران خود من کشف شد و در 2012 به لندن رفت و رتبه 39 ام را کسب کرد و تقریبا 30 امتیاز از امتیازی که از المپیک توکیو کسب کرد بهتر بود. دلیل این تغییر و افت چیست؟ چیزی جز سومدیریت در فدراسیونی بود که آدم‌های ناکاربلد آن را هدایت می‌کنند؟ چیزی جز این که در فدراسیون تیروکمان آدم‌هایی هستند که حتی پاسپورت هم ندارند و در سفرهای خارجی به دریافت پاداش چشم دوختند؟ آیا دلیلی جز این است که در طول این سال‌ها چشم امید ما فقط میلاد وزیری بوده و در پرورش استعدادها ضعیف بودیم؟

وی افزود: ورزش ما رو به سقوط است چون غیرورزشی‌ها با رانت وارد آن می‌شوند. در واقع المپیک و ورزش ما مثل تاکستانی از انگور است که از باغ‌های مختلف ساخته شده و انگورهای رنگارنگی دارد که باغ‌دار آن قدر این را نمی‌داند، آبی پای این درخت‌ها نمی‌دهد و درخت‌ها می‌پوسد. وقتی به باغ سرسبز ورزشتان رسیدگی نکنید چیزی جز خشکسالی و ناکامی نخواهید داشت.

صفایی درباره توقعی که مردم از دولت روحانی داشتند، گفت: مردم از دولت توقع داشتند فقط ورزش را به حال خود رها کند و کاری نکند که این موضوع بهتر از این‌ست که کاری برای ورزش کنند. آقایان ورزشی‌های کاربلد و با دانش را کنار زدند و یک‌سری افراد بی‌کفایت و ناکارآمد را که نه ورزشی هستند و نه دانشش را داشتند به مسئولیت‌های بزرگ ورزشی رساندند. افرادی که یک کارمند معمولی در وزارت بودند، ناگهان معاون وزیر می‌شوند و سپس به ریاست فدراسیون می‌رسند.

وی درمورد ورزش کشور گفت: ورزش ما باید پول‌ساز باشد نه اینکه به پول نفت و پول‌های مختلف متکی باشد. وقتی پول نفت را از سفره اقتصاد مردم که نیاز به پول دارند بردارید و در ورزش خرج کنید که آن هم به صورت نادرست صورت می‌گیرد، مردم از ورزش پس زده می‌شوند و محبوبیت ورزش کم می‌شود.

صفایی درمورد توقعی که از وزیر ورزش و جوانان بعد وجود دارد تصریح کرد: وزیر جدید باید سعی کند تمام تلاشش را برای خصوصی‌سازی و مبارزه با فساد انجام دهد و به مانند وزیر پیشین که به فوتبال توجه زیاد توجه‌ می‌کرد نباشد. ورزش در دوران آقایان مکانی برای پول‌شویی بود واگرنه دلیلی ندارد یک بازیکن نیمکت‌نشین 5 میلیارد حقوق بگیرد و یک فدراسیون ورزشی هم همین‌قدر بودجه بگیرد. با این پول‌ها می‌توان 10 تا ورزش را گسترش دهند ولی به جای ‌آن در فوتبال هزینه می‌کنند تا دیده شوند و خارجی‌ها را به جهان‌گردی می‌فرستادند.

وی در ادامه تاکید کرد: وزیر باید پاک باشد، خادم باشد، فروتن و جوانمردی درویش باشد نه این‌که سلطان باشد و سلطنت کند. وزیر باید از خدمت کردن شاد شود نه از اینکه وزیر شده و خوشحال و خندان در نیمه شب به دنبال جشن گرفتن در خیابان برای وزارتش باشد. نباید اجازه دهند مانند وزرای پیشین افراد نزدیک و وابستگان به وزیر در مسند قدرت باشند. آقای رییس جمهور! ورزش یک خادم می‌خواهد؛ نه یک شاه و سلطان. وزیری که می‌خواهد به کشور کمک کند باید از ابراهیم چرخی تا علی پروین و از فقیر تا غنی را هدایت کند تا ورزش کشور به سمت و سویی درست برود.

صفایی در انتها تاکید کرد: ورزش ایران پر از پتانسیل است و باید قدرش را بدانیم، پتانسیلی 80 میلیونی که می‌تواند تمام غم‌های سیاسی و اقتصادی مردم را بشوید و از خاطرشان ببرد.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1757633 '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار

خرید نهال دانلود سریال جیران تور کیش بازار '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن