اقتصادی

ضرر کرونا به اندازه کل تولید ناخالص داخلی آمریکا/ هر خانوار آمریکایی 200 هزار دلار زیان می‌کند

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ – ۱۷:۳۳ ضرر کرونا به اندازه کل تولید ناخالص داخلی آمریکا/ هر خانوار آمریکایی 200 هزار دلار زیان می‌کند

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد شیوع کرونا می‌تواند 16 تریلیون دلار به زندگی مردم و تولید ناخالص آمریکا آسیب بزند.

ضرر کرونا به اندازه کل تولید ناخالص داخلی آمریکا/ هر خانوار آمریکایی 200 هزار دلار زیان می‌کند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، نشریه انجمن پزشکی آمریکا، اعلام کرد که نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که تبعات شیوع ویروس کرونا برای اقتصاد و مردم آمریکا بسیار سنگین تمام خواهد شد و می‌تواند 16 تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی و زندگی مردم این کشور آسیب بزند.

در حالی که بسیاری از تحقیقات تاثیر کرونا بر تولید ناخالص داخلی آمریکا را مورد ارزیابی قرار می‌دهند اما تحقیقات جدید رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است.

لائورنس سامرز، کارمند سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا و دیوید کاتلر، استاد اقتصاد دانشگاه هاروارد، که این تحقیق را انجام داده‌اند ضرر ناشی از دست رفتن جان مردم و تبعات اقتصادی کرونا را هم در تحقیقات خود مدنظر قرار دادند.

در حالی که حدود 8 میلیون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شدند تعداد قربانیان این کشور از 215 هزار نفر عبور کرده و این تحقیق می‌گوید تا سال آینده تعداد کشته‌های کرونا در آمریکا به 625 هزار نفر در آمریکا خواهد رسید.

با در نظر گرفتن ارزش تئوری 7 میلیون دلار به ازای هر نفری که جان خود را از دست داده، 4.4 هزار میلیارد دلار به خاطر کشته شدن قربانیان ناشی از ابتلا به کرونا ضرر مالی ایجاد خواهد شد.

انتظار می‌رود شیوع کرونا تبعات بلند مدتی را بر سلامت جامعه آمریکا و به خصوص آنهایی که از ابتلا به کرونا نجات یافته اما آسیب جدی دیده‌اند، داشته باشند.

این اتفاق نه تنها به افزایش مرگ و میر در آمریکا منجر خواهد شد بلکه تبعات بسیار سنگینی از نظر اقتصادی خواهند داشت و نویسندگان گزارش می‌‌گویند تا سال آینده 2.6 تریلیون دلار ضرر مالی هم به بار خواهد آمد.

این تحقیق می‌گوید حتی کسانی که تماسی با کرونا هم نداشته‌اند از تبعات آن گریزی نخواهند داشت.

آسیب ناشی از مرگ عزیزان، خانه نشینی و تنهایی نیز می‌تواند از نظر سلامت روانی تبعات بسیار سنگینی داشته باشد.

همین امر از نظر اقتصادی هم تاثیر منفی داشته و می‌تواند حدود 1.6 تریلیون دلار ضرر مالی ایجاد کنند.

نصف دیگر ضرر 16 تریلیون دلاری شیوع کرونا در آمریکا نیز مربوط به کاهش شدید درآمد خانوارها به خاطر رکود اقتصادی ایجاد شده است.

سامرز و کاتلر در گزارش خود به آمار ارائه شده از سوی دفتر کنگره بودجه اشاره کرده که حاکی از آن بود تا سال آینده 7.6 تریلیون دلار از تولید ناخالص آمریکا به خاطر کرونا از دست خواهد رفت.

آنها در تحقیق خود می‌گویند ضرر مالی کرونا بیش از دو برابر تمام پولی است که آمریکا در جنگ‌های خود از سال 2001 در افغانستان، عراق و سوریه هزینه کرده است.

این تحقیق مدعی است که ضرر کلی کرونا 16 تریلیون دلار است که معادل 90 درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا به شمار می‌رود.

به عبارت دیگر هر خانواده 4 نفره آمریکایی به خاطر کرونا 200 هزار دلار ضرر خواهد کرد.

نتایج این تحقیق در حالی از ضرر 10ها هزار میلیارد دلاری آمریکا به خاطر کرونا حکایت دارد که نمایندگان مجلس آمریکا در حال تدوین طرح مربوط به اجرای یک بسته کمک اقتصادی دیگر برای مقابله با تبعات اقتصادی این همه گیری هستند.

تحقیق سامرز و کاتلر مدعی است که در هر طرح کمک اقتصادی 5 درصد بودجه باید به افزایش تست‌ها و ره‌گیری تماس افراد کرونایی با دیگران، اختصاص داده شود.

مهم‌ترین اخبار و دقیق ترین تحلیل‌های اقتصادی را در کانال فارس اقتصادی در پیام‌رسان‌ها بخوانید.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن