اقتصادی

ضرر 34 میلیارد دلاری نیویورک با فرار مردم از شهر با ترس کرونا

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ – ۱۶:۰۵ ضرر 34 میلیارد دلاری نیویورک با فرار مردم از شهر با ترس کرونا

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد، میلیون‌ها نفر از ساکنان شهر نیویورک به خاطر کرونا از این شهر خارج شده و همین امر 34 میلیارد دلار به این شهر آسیب زده است.

ضرر 34 میلیارد دلاری نیویورک با فرار مردم از شهر با ترس کرونا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، به خاطر شیوع کرونا میلیون‌ها نفر از ساکنان پردرآمد شهر نیویورک این منطقه را ترک کردند و در عین حال شاهد ورود میلیون‌ها نفر دیگر به این شهر هستیم، اما این ساکنان جدید متوسط درآمد کمتری نسبت به آنها که نیویورک را ترک کرده‌اند، دارند.

موسسه آناکست، گفته؛ نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد 3.57 میلیون نفر بین روزهای 1 ژانویه تا 7 دسامبر شهر نیویورک را ترک کرده‌اند و 3.5 میلیون نفر دیگر وارد این شهر شده‌اند. اختلاف سطح درآمد این دو قشر باعث شده تا شهر نیویورک نه تنها 34 میلیارد دلار ضرر کند، بلکه شاهد کاهش 70 هزار نفری جمعیت باشد. آمار خروج و ورود افراد به نیویورک از طریق بررسی مکان خطوط تلفن همراه افراد به دست آمده است.

توماس ویل، مدیر موسسه آناکست، می‌گوید: تبعات بزرگ این اتفاق این است که چگونه جمعیت و الگوی جمعیتی در نیویورک در حال تغییر است.

ویل می‌گوید: به عنوان مثال افرادی که منطقه ترای‌بیکا، که یک منطقه اعیان‌نشین در جنوب منهتن است را امسال ترک کردند، متوسط درآمد 140 هزار دلار در سال را داشتند، اما کسانی که به جای آنها وارد این منطقه شده‌اند، متوسط درآمد سالانه 82 هزار دلار دارند.

این کارشناس آمریکایی می‌گوید: آسیب جمعیتی و آسیب درآمدی می‌تواند تبعات منفی ماندگاری را برای شهر نیویورک در پی داشته باشد و این در حالی است که این شهر در تلاش است تا در پس بحران کرونا کمر راست کند.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن