اقتصادی

ضرر 8 میلیارد دلاری شرکت بزرگ نفتی آمریکایی به خاطر کرونا

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۷:۴۵ ضرر 8 میلیارد دلاری شرکت بزرگ نفتی آمریکایی به خاطر کرونا

شرکت نفتی اکسیدنتال شب گذشته اعلام کرد: در سه ماه دوم سال جاری 8.35 میلیارد دلار ضرر کرده است.

ضرر 8 میلیارد دلاری شرکت بزرگ نفتی آمریکایی به خاطر کرونا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت اکسیدنتال پترولیوم که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی آمریکایی به شمار می رود شب گذشته گزارش داد که در سه ماهه نخست سال جاری 8.35 میلیارد دلار ضرر کرده است.

این شرکت اعلام کرده دلیل این ضرر سنگین کاهش شدید تقاضا برای حامل‌های انرژی از یک سو و متعاقبا سقوط قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی از سوی دیگر، بوده است.

در حالی شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکایی ضررهای سنگینی را طی ماه‌های گذشته تجربه کرده‌اند که در تلاش هستند تا بخشی از بدهی‌های خود به بانک‌ها را تسویه کنند.

اکسیدنتال یکی از شرکت‌هایی است که وام‌های سنگینی دریافت کرده و به طور مثال تنها طی سال گذشته برای خرید شرکت نفتی آنادارکو 38 میلیارد دلار وام گرفته است.

این شرکت همانند شرکت‌های نفتی بزرگ دیگر نظیر بریتیش پترولیوم، شورون و توتال اعلام کرده که ارزش دارایی‌هایش 6.6 میلیارد دلار کاهش داشته است.

اکسیدنتال در بیانیه‌ای اعلام کرد که تولید نفت و گاز این شرکت در سه ماهه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش خواهد داشت و در سه ماهه چهارم نیز 5 درصد دیگر پایین می‌آید و به 1.16 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

این شرکت همچنین اعلام کرد که در میدان نفتی شیل پرمیان آمریکا که با خرید سال گذشته آنادارکو بزرگترین شرکت فعال در این میدان به شمار می‌رود، شاهد کاهش 37 درصدی تولید نفت طی سال جاری خواهد بود.

این بیانیه باعث شد تا سهام شرکت اکسیدنتال 6 درصد سقوط کند. از ابتدای سال جاری سهام اکسیدنتال 61 درصد از ارزش خود را از دست داده است. سقوط قیمت نفت باعث شده تا قیمت نفت فروش اکسیدنتال با 61 درصد کاهش به 23.17 دلار در هر بشکه در سه ماهه دوم سال جاری برسد.

این شرکت تعدادی از نیروهای خود را اخراج کرده و تقسیم سود خود را هم کاهش داده است. اکسیدنتال همچنین برای تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود قسمتی از دارایی‌هایش را فروخته و برنامه‌هایی را در راستای پایین آوردن هزینه‌هایش اجرایی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن