اجتماعی

ضرورت ثبت ملی خیابان ولیعصر

يکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۱:۳۴ ضرورت ثبت ملی خیابان ولیعصر

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه خیابان ولیعصر یک خیابان دارای میراث معنوی محسوب می شود گفت: باید این خیابان ثبت ملی شود.

ضرورت ثبت ملی خیابان ولیعصر

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عملکرد کمیسیون خدمات شهری گفت: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران در ۳ سال کمیسیون ۲۲۱ جلسه واقعی و فعال و پویا داشته است.

وی ادامه داد: از این تعداد جلسات ۲۷ جلسه مشترک با سایر کمیسیون ها بوده است و اعضا می دانند که ناهید خداکرمی و آرش میلانی به عنوان روسای دو کمیته فعالیت داشته اند.

نوری افزود: در این مدت با سازمان ها ‌و افراد زیادی جلسه داشتیم و ۱۳۰۰ نفر به جلسات کمیسیون دعوت شدند و با ۴۵ سازمان و نهاد جلسه داشتیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مهمترین موضوعات بررسی شده در این کمیسیون تصویب طرح جامع پسماند بوده است که با پیگیری های کمیسیون طرح آماده شده است.

وی گفت: بحث پیگیری ثبت میراث طبیعی در تهران بود. میراث طبیعی عموما فراموش شده است اما ما در تهران با ثبت توچال به این مهم نائل شدیم.

نوری ادامه داد: بحث HSE و ساختار ایمنی موضوع مهمی بود که باید توجه به آن تداوم پیدا کند و شهر آری نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

وی تصریح کرد: بررسی لایحه تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی و همچنین اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز در شهر تهران هم دو موضوع مهم در کمیسیون سلامت و خدمات شهری بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به موضوع خیابان ولیعصر و ارزشمندی آن اشاره کرد و گفت: این خیابان ۱۸ کیلومتری حدود ۱۸ هزار درخت داشته است اما امروز این عدد به ۱۶ هزار عدد رسیده است.

نوری افرود: خیابان ولیعصر یک خیابان دارای ارزش بالای معنوی محسوب می شود و باید به عنوان میراث معنوی و طبیعی به ثبت ملی برسد و ما این موضوع را حتما پیگیری خواهیم کرد.

وی به موضوع تفاهم با شرکت آبفا اشاره کرد و گفت: موضوع تفاهم با آبفا برای رسیدن به یک مدل اقتصادی مناسب برای استفاده از پساب و آب یک موضوع مهم برای شهر تهران محسوب می شود.

انتهای پیام/

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن