سیاسی

ضرورت فعال شدن شورای عالی انرژی برای آمادگی در بحران‌ها/نیاز به دیپلماسی فعال در حوزه انرژی

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ – ۲۰:۴۱ ضرورت فعال شدن شورای عالی انرژی برای آمادگی در بحران‌ها/نیاز به دیپلماسی فعال در حوزه انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون سردار جلالی در مورد اهمیت تاسیسات تولید انرژی در کشور و تمهیدات و مخاطرات مربوط به آن‌ها ازسوی دشمن که به روش‌های متنوع و جدید دنبال می‌شود توضیحاتی ارائه دادند.

ضرورت فعال شدن شورای عالی انرژی برای آمادگی در بحران‌ها/نیاز به دیپلماسی فعال در حوزه انرژی

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از خانه ملت، مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در تشریح جلسه عصر امروز(سه شنبه 28 مردادماه) کمیسیون انرژی مجلس از حضور سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به منظور مروری بر رویدادهای مهم حوزه انرژی و بررسی گزارش‌های واصله و طرح‌های ارجاعی و بررسی مسائل مهم حوزه انرژی خبر داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سردار جلالی در مورد اهمیت تاسیسات تولید انرژی در کشور و مخاطرات مربوط به آن‌ها ازسوی دشمن که به روش‌های متنوع و جدید دنبال می‌شود توضیحاتی ارائه دادند.

به گفته وی ضرورت آمادگی مربوط به اقدامات پدافند غیرعامل در تاسیساتی همچون پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، مخازن نفت و گاز، اهمیت عسلویه، پارس جنوبی و دیگر تاسیسات -که زیرساخت گازی دارند-، وجود مخازن پرخطر نزدیک شهرها که انتقال آن‌ها به مراکز کم جمعیت ضرورت دارد و اهمیت ایجاد پراکندگی در تاسیسات حساس ازجمله موضوعات مطروحه در این جلسه به شمار می‌آیند.

شریعتی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی موضوعی است که برخی از کشورها به آن پرداخته‌اند، افزود: ضرورت تشکیل پنج منطقه نفتی با فرماندهی واحد، اشاره به خطر ریز پرنده‌ها برای تاسیسات، محصولات خارجی ناامن مانند محصولات زیمنس در مقطعی در لیست سیاه قرارداده شدند و راه اندازی آزمایشگاه شناسایی آلودگی آب در پنج استان از دیگر موضوعات مورد بررسی در این جلسه هستند.

همچنین باید وابستگی به اینترنت، انجام رزمایش‌ها در مورد قطع آن و صدماتی که به سیستم‌های خدمات وارد می‌شود، ضرورت انجام مانورهای شیمیایی، نیاز به طراحی تنوع سبد انرژی برای جلوگیری از ایجاد بحران، ضرورت پرداختن به فضای سایبری را باید به جمع موضوعات مطرح شده افزود.

وی به برخی از پیشنهادات سازمان پدافند غیرعامل در حوزه انرژی اشاره کرد و افزود: فعال شدن شورای عالی انرژی برای آمادگی در بحران‌ها، ایجاد لایه‌های موازی برق، ساماندهی مراکز پرخطر و انتقال آن‌ها به بیرون شهرها، تامین برق از منابع هسته‌ای، نیاز به دیپلماسی فعال در حوزه انرژی، ایجاد پالایشگاه‌های کوچک، تجارت برق با همسایگان و… ازجمله این پیشنهادات هستند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس سازمان پدافند غیرعامل پیشنهاداتی نیز در حوزه صنعت هسته ای ارائه کرد، توضیح داد: کاهش دسترسی‌های گسترده و خارج از تعهد بازرسان آژانس، بازگرداندن صنعت هسته‌ای از لحاظ فنی به قبل از برجام، ایجاد ردیف بودجه برای پدافند مراکز هسته ای و… ازجمله این پیشنهادات هستند.

انتهای پیام/

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن