سیاسی

ضرورت پیوست رسانه‌ای برای برنامه «شاد» وزارت آموزش و پرورش

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ – ۱۶:۰۳ ضرورت پیوست رسانه‌ای برای برنامه «شاد» وزارت آموزش و پرورش

در پانزدهمین جلسه کارگروه ارزیابی فرصت های بیماری کرونا بر ضرورت پیوست رسانه ای برای برنامه شاد وزارت آموزش و پرورش تاکید شد.

ضرورت پیوست رسانه‌ای برای برنامه «شاد» وزارت آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، پانزدهمین جلسه کارگروه ارزیابی فرصت های بیماری کرونا با حضور علی آقا محمدی رئیس کارگروه و رضوان حکیم زاده معاون وزیرآموزش و پرورش و اعضای رسانه ای کمیته با موضوع ارائه مباحث در زمینه برنامه ها، اقدامات، تدابیر و تاثیرات ناشی از شیوع کرونا در حوزه آموزش و پرورش امروز شنبه در سالن پیامبر اعظم (ص) در محل وزارت کشور برگزار شد.

در این نشست آقا محمدی با بیان اینکه امروز نیازمند این هستیم که برنامه شاد به عنوان متولی اصلی امر آموزش در کشور اطلاع رسانی عمومی بیشتری شود؛ گفت: ضرورت پیوست رسانه ای جدی و هدفمند در برنامه های آموزش و پرورش احساس می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نباید آموزش را صرفا در بستر مجازی شاد در نظر گرفت: گفت: باید از روش ها و متد های جدید آموزشی بهره گرفت و در برنامه ها شاید عنوان جدید به نام دیگری تعبیه کرد که از این طریق بتوانیم ایده ها و فکرهای جدید را در آموزش بهتر اخذ کنیم.

آقا محمدی با اظهار اینکه با به کارگیری مهارت هایی مثل استفاده از انیمیشن، فیلم و تصویر می توان کمک شایانی به آموزش بهتر در کشور کرد؛ گفت: تمرکز صرف به نظام کتاب درسی باعث هدر رفت ایده های جدید و کلیشه ای شدن امر آموزش می شود.

دبیر هیات عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام در این خصوص گفت: استفاده از آموزش های تلفیقی می تواند بخشی از این راه حل باشد. به عنوان مثل می توان از قصه گویی هم برای آموزش تاریخ، جعرافیا و ادبیات استفاده کرد.

رئیس کارگروه ارزیابی فرصت های کرونا در بخش دیگری ازصحبت هایش به لزوم برنامه ریزی برای پساکرونا در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: دروسی مثل ریاضی این ظرفیت را دارد که در بستر فضای مجازی تعلیم داده شود، باید برای این موضوع در آینده فکر جدی کنیم و حتی در صورت بازگشایی کامل مدارس، آموزش در این حوزه ها را تقویت کنیم.

آقا محمدی به مسئولیت خطیر صدا و سیمای ملی کشور در ترویج آموزش همگانی و مسئولیت پذیری والدین در آموزش فرزندان اشاره کرد و گفت: افزایش سواد سلامت باید در اولویت برنامه های صدا و سیما باشد.

وی در این خصوص گفت: روش استفاده درست از ماسک، استفاده از مواد بهداشتی و ضد عفونی و پروتکل های بهداشتی باید در صدر برنامه های صدا و سیما باشد تا از این طریق سواد سلامت در کشور ارتقا یابد.
در این جلسه، حکیم پور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش هم به ارائه گزارشی در خصوص میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط مدرسه پرداخت و گفت: در مدارس همه امکانات و اصول بهداشتی تعبیه شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: متاسفانه با اینکه دانش آموزان در مدارس حضور ندارند اما شاهد شکل های دیگری از حضورشان در پارک ها و دیگر مراسم هستیم که در این خصوص از خانواده ها تقاضا داریم حساسیت شان را نسبت به سلامت فرزندانشان بیشتر کنند.

حکیم پور در بخش دیگری از صحبت هایش به تلاش دهیاری در تحقق آموزش مجازی در کشور در مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته اشاره کرد و گفت: با تلاش دهیاری ها دانش آموزان این حوزه هم به شبکه شاد متصل شده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز برنامه وزارت آموزش و پرورش بر بهره گیری همه دانش آموزان در همه جای کشور از ظرفیت های مجازی آموزش است و امید داریم با بهره گیری از ظرفیت ها سایر نهادهای حاکمیتی بتوانیم پاسخگوی این مقوله مهم در کشور باشیم.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن