اجتماعی

ضرورت کار جهادی برای حدنگاری و ساماندهی اراضی روستایی

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۱:۱۶ ضرورت کار جهادی برای حدنگاری و ساماندهی اراضی روستایی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: باید با یک کار جهادی در مدت مشخصی ساماندهی اراضی روستایی به اتمام برسد.

ضرورت کار جهادی برای حدنگاری و ساماندهی اراضی روستایی

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیش از ظهر امروز در مراسم امضای تفاهم نامه میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: روستاهای زیادی وجود دارد که اراضی آن یا فاقد سند مالکیت هستند و یا به صورت نسق زراعی و دفترچه‌ای است که ابعاد آن دقیقا مشخص نیست و زمینه اختلاف فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: به موجب قانون، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساماندهی اراضی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت است و با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک این ساماندهی را انجام می‌دهد.

رونق زندگی روستاییان و پیشگیری از اختلافات بر سر اراضی با مستند کردن اراضی روستایی

معاون رییس قوه قضاییه با بیان اینکه مستند کردن اراضی نقش مهمی در رونق زندگی روستاییان و پیشگیری از اختلافات بر سر اراضی دارد، بیان داشت: موقعی که زمین یک روستایی فاقد سند مالکیت است نمی‌تواند از مزایایی که صاحبان اراضی برخورد هستند، برخوردار باشد و این بی‌نظمی‌ها موجب می‌شود روستاییان به شهرها کوچ ‌کنند و برای جلوگیری از این اتفاق باید به ساماندهی اراضی روستایی و صد‌ور اسناد مالکیت کمک کرد.

باید با یک کار جهادی در مدت مشخصی ساماندهی اراضی روستایی به اتمام برسد

خداییان تاکید کرد: به منظور اجرای طرح کاداستر سعی کردیم ارتباط تنگاتنگی با بنیاد مسکن داشته و اقدامات خوبی هم صورت گرفته است ولی باید با یک کار جهادی در مدت مشخصی ساماندهی اراضی روستایی به اتمام برسد و بر این اساس امروز تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که زمینه همکاری بیشتر را برای مستند نمودن اراضی روستایی فراهم می‌کند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به افزایش همکاری‌ها بین این سازمان و بنیاد مسکن در سایه امضای این تفاهم‌نامه، گفت: بر این اساس، ادارات ثبت اسناد و املاک استان‌ها همکاری با بنیاد مسکن را افزایش و سوابق ثبتی در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌دهند. بنیاد مسکن هم اطلاعات را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار می‌دهد تا ارایه نقشه‌های استاندارد اراضی روستایی، جانمایی در طرح کاداستر، تثبیت اراضی و صدور سند مالکیت تسریع شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه موجب شود که در ظرف مدت کوتاهی اجرای طرح کاداستر اراضی در روستاها به اتمام برسد و جشن اتمام مستند کردن اراضی روستایی را برگزار کنیم تا زمینه‌ای برای رونق زندگی در روستاها فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن