سیاسی

ضعف قانون؛ دلیل اصلی عدم نظارت موثر تعزیرات بر بازار اجناس/ بورس‌بازی اصناف و اتحادیه‌‌ها

جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۸:۵۳ ضعف قانون؛ دلیل اصلی عدم نظارت موثر تعزیرات بر بازار اجناس/ بورس‌بازی اصناف و اتحادیه‌‌ها

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: متأسفانه در زمینه نظارت بیشتر بر بازار دچار مشکلات قانونی هستیم، به طوری که طبق قانون فعلی، نظارت بر بازار برعهده اصناف و اتحادیه‌ها است و ما عملا گرفتار بورس‌بازی و سودجویی دلالان هستیم.

ضعف قانون؛ دلیل اصلی عدم نظارت موثر تعزیرات بر بازار اجناس/ بورس‌بازی اصناف و اتحادیه‌‌ها

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره ضعف سازمان تعزیرات در کنترل قیمت بازار، اجناس و کالاها اظهار داشت: متأسفانه ما شاهد گرانی سرسام‌آوری در بازارهستیم، اما این موضوع به عدم ایفای وظایف سازمان تعزیرات برنمی‌گردد.

وی افزود: متأسفانه ما در زمینه نظارت بیشتر بر بازار دچار مشکلات قانونی هستیم، به طوری که طبق قانون فعلی، نظارت بر بازار برعهده اصناف و اتحادیه‌ها است و ما عملاً گرفتار بورس‌بازی و سودجویی دلالان هستیم.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: تنها 10 درصد عدم نظارت بر قیمت اجناس و کالاها به سازمان تعزیرات بازمی‌گردد، ولی وقتی عنوان می‌شود که همه این موارد باید به بورس برود، عملاً شاهد تبانی برخی افراد و گروه‌ها برای سودجودیی و منفعت‌محوری بیشتر هستیم.

نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت: در موضوع خودرو تصمیم‌گیر اصلی وزارت صمت است ولی ما شاهد آن هستیم که خودروسازان به سمت احتکار رفته و حتی وزیر نمی‌تواند کاری کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن