ورزشی

طاهری: پرونده ویلموتس را به دادسرا می‌فرستیم/ 605هزاریورو بیشتر به ویلموتس پرداخت شده است

شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سلامکانال تلگرام
توئیتر

گروه: ورزشی ساعت: 08:34 منتشر شده در مورخ: 1399/05/28 شناسه خبر: 1637950 طاهری: پرونده ویلموتس را به دادسرا می‌فرستیم/ 605هزاریورو بیشتر به ویلموتس پرداخت شده است طاهری: پرونده ویلموتس را به دادسرا می‌فرستیم/ 605هزاریورو بیشتر به ویلموتس پرداخت شده است بازرس امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور گفت: گزارش سازمان بازرسی درباره پرونده ویلموتس مراحل نهایی را طی می‌کند و با مسببان این رای برخورد قاطع می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود جعفری طاهری درباره محکومیت فدراسیون فوتبال ایران در پرونده مارک ویلموتس در برنامه فوتبال برتر اظهار داشت: در موضوع این اتفاق دو رویکرد داریم. در رویکرد بین المللی هیچ ایرانی ای از این رای خوشحال نیست و هر یک از ما در هر شرایط و جایگاهی که هستیم باید از داشته های ملت مان صیانت کنیم.

وی افزود: ما نسبت به این رای حق تجدیدنظر خواهی داریم که در این بازه زمانی چنین اقدامی برای مسئولان عالی ورزش کشور و فدراسیون فوتبال وظیفه سنگینی است و همه مسئولان ورزش باید برای احقاق حق مردم تمام تلاش خود را انجام بدهند.

بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: رویکرد دیگر درباره مطالبه گری مردم است که سازمان بازرسی کل کشور به این پرونده ورود کرد و ابلاغی هم صادر شد. تیمی از بازرسان مستقر شده و پرونده را پیگیری کردند. گزارش ما هم مراحل نهایی اش را برای ارسال به مراجع ذی ربط طی می کند.

طاهری ادامه داد: جدا از بندهای قرارداد آنچه شرح مختصری از یافته ها و بررسی های ما است می دهم. ایرادهایی مترتب بر این قرارداد است که وکیل محترم پرونده هم به آن اذعان کردند. با ویلموتس از ۲۲ می ۲۰۱۸ تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قراردادی منعقد شده است‌ و مبلغ آن برای سه سال و نیم ۷ میلیون و ۷۷۵ هزار یورو است‌. دستیاران ویلموتس هم سالانه ۱۵۰ هزار یورو در سال دستمزدشان بوده است‌.

وی افزود: مجموع مبلغ پرداختی به ویلموتس و دستیارانش در مدت ۶۳ روز فعالیت آنها در ایران ۲ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۷۱۵ یورو، ۱۱۰۶۳ دلار و بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان است‌‌. طبق بررسی ها ما درباره حق الزحمه آنها قریب به ۶۰۵ هزار یورو مازاد دریافتی داشته اند.

بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی خاطرنشان کرد: اگر همه این ها را کنار بگذاریم بررسی های ما نشان می دهد فدراسیون فوتبال قریب به ۸۸ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد اما درحالیکه مالیات بر درآمد برعهده خود شخص است فدراسیون برای ویلموتس بالغ بر ۷ میلیارد تومان هم مالیات هم تقبل کرده است.

طاهری تصریح کرد: ایرادهای زیادی درباره قرارداد وجود دارد که یکی از آنها طی نشدن روال اساسنامه ای برای امضای قرارداد است. یعنی باید ابتدا رئیس فدراسیون یک یا چند گزینه را به هیات رئیسه معرفی می کرد که این کار انجام نشد. شاید رئیس وقت فدراسیون بگوید پیش از امضای قرارداد این موضوع را به شکل شفاهی به اعضای هیات رئیسه گفته ام و آنها مطلع بودند اما طبق بررسی های ما وی هشت روز پیش از تصویب اعضای هیات رئیسه با ویلموتس قرارداد بسته است.

وی افزود: ویلموتس در دو تیم بلژیک و ساحل عاج فعالیت کرده اما از هر دو تیم اخراج شد. وی در زمان امضای قرارداد بیکار بوده و البته نتایج هم مشخص است. پس از هفت سال تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی دو شکست را مقابل بحرین و عراق متحمل شد.

این بازرس ادامه داد: آنچه مسلم است در عقد قرارداد صلاح کشور در نظر گرفته نشده است‌. یک موضوع دیگر هم که مسئولان فدراسیون با وجود مطلع بودن از آن این قرارداد را امضا کردند، تامین نکردن منابع مالی است. ما می دانیم تحریم هستیم و در زمان سرمربی قبلی هم این مشکل را داشتیم. ما هشت سال چشم مان به فیفا بود تا عایدی خود را از فیفا بگیریم و به کی روش بدهیم.

طاهری تصریح کرد: با این تفاسیر با ویلموتس چندین برابر کی روش قرارداد بسته ایم. شاید مربیان ارزان قیمت تری از این مربی هم با رنک مشابه وجود داشتند. درکل قرارداد ویلموتس جدا از مشکلاتی که برای ورزش و کل کشور ایجاد کرده در زمینه های دیگری هم نامتعارف است‌ و به وی گفتند برای هر برد ۶ هزار یورو پاداش می گیری.

وی ادامه داد: از طرفی به ویلموتس گفتند ۱۰ درصد پاداش صعود به جام جهانی برای این مربی است. درحالیکه در شرایط فعلی تحریم منابع ارزی ما محدود است‌ و باید در زمینه جذب مربیان و بازیکنان خارجی حساسیت بیشتری داشته باشیم.

بازرس امور ورزش سازمان بازرسی کل کشور درباره نحوه برخورد با افرادی که مسبب حضور ویلموتس در ایران بوده و این قرارداد را امضاء کرده اند، گفت: سازمان بازرسی پرونده را تشکیل داده و این پرونده در مراحل نهایی است. پرونده برای رسیدگی به تخلفات و احیانا رسیدگی به جرائم که به مراجع رسیدگی کننده شکل مشخص دادسراها هستند، پرونده ارسال شده و با توجه به تناسب تخلف رسیدگی و رای صادر می شود.

طاهری درباره فرصت محدود تیم وکلای فدراسیون برای ارسال لایحه دفاعی توضیح داد: همه اذعان داریم وقت آزمون و خطا نیست. وکلای پرونده می گویند ما وقت کمی داشتیم و در چهار روز باید حدود ۳۰۰ صفحه پرونده را مطالعه می کردیم.دوستان وکلا احاطه ای به شرایط کلی پرونده نداشتند که بخواهند دفاع کنند.

وی افزود: همه باید دست به دست هم بدهند و مسئولان ورزش باید به این موضوع که ملی است و ورزش ایران را دچار بحران کرده ورود کنند. اینکه چرا ویلموتس توانسته سقف غرامت را بگیرد، به دلیل بند یک ماده پنج است که وی را مخیر کرده با وکلایی که دارد و از منتسبین بسیار نزدیک به ویلموتس هم هستند چنین رایی بگیرد‌.

بازرس سازمان بازرسی توضیح داد: رئیس وقت فدراسیون می گوید وکیلی که من استخدام کردم از این پرونده عزل شده و فردی آمده که به پرونده احاطه ندارد. البته افرادی که اکنون مسئول فدراسیون هستند، آن زمان هم به عنوان اعضای هیات رئیسه قرارداد را امضا کرده و در مراحل مختلف پاسخگوی سوال های ما بودند. طبق روال سازمانی سازمان بازرسی، رسیدگی به پرونده مراحل نهایی را طی می کند و به زودی نتیجه اعلام می شود.

طاهری درباره نفوذ برخی آقازاده ها به قرارداد ویلموتس و نحوه برخورد با مسببان این قرارداد بد توضیح داد: سوالی که اکنون برای مردم مطرح شده این است که نتیجه نهایی پرونده چه می شود؟ محاکم قضایی طبق گزارش نهایی سازمان بازرسی با مسببین اتفاق ویلموتس برخورد قاطع می کنند. در این پرونده موضوع ترک فعل خیلی مهم است هر کس در هر مرحله از قرارداد به آن توجه نکرده و کارش را درست انجام نداده با وی برخورد مناسب و قاطع صورت می گیرد.

وی با انتقاد از نحوه حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران عنوان کرد: باید به بحث کلی مربی و بازیکن خارجی گریزی بزنم. اگر می خواهیم از مربی خارجی استفاده کنیم باید از مربی ای استفاده شود که به علم روز مجهز باشد و سبب ارتقای مربیان و بازیکنان داخلی ما شود. باید انتخاب هدفمند داشته باشیم و در راه همکاری با این مربیان و بازیکنان مسیر هم روشن باشد.

بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی تصریح کرد: در تمام مراحل مربوط به قرارداد تبیین جایگاه و نقش یک سرمربی خیلی مهم است. هشت سال سرمربی تیم ملی ما به صفر تا صد قرارداد و مسائل فوتبال ورود کرد. کی روش بسیاری از مربیان و چهره های شاخص ورزش کشور را زیر سوال برده بود زیرا جایگاه مربی برای فدراسیون تبیین نشده و صرفا به دلیل نتایج در مقابل وی سکوت کردیم.

طاهری افزود: آنچه در این موضوع اتفاق افتاده و همه روی آن صحه می گذارند عمده افرادی که به عنوان مربی و بازیکن خارجی به فوتبال ما آمده اند با دعوا رفته اند و بیشتر آنها علیه تیم های ایرانی رای گرفته اند زیرا ما در قرارداد ها الزام های حقوقی را نمی بینیم. وکیل فدراسیون می گوید براتی به عنوان مسئول امور حقوقی فدراسیون چه کار کند؟ این حرف خیلی بد است زیرا اگر کسی مسئولیتی می گیرد باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: ندانستن و جهل که نافی مسئولیت نیست. ما اعتقاد داریم باید طبق گزارش ها و بررسی های مان مسیر روشن باشد و تمام فدراسیون های ورزشی نقطه صفر تا زمان پایان قرارداد و مسیر مربی خارجی ای که قرار است با آنها کار کند را مشخص کنند، وی فقط باید برای تیمش کار کند و مکلف به آن است. بیشتر از آن نمی تواند کاری انجام بدهد.

بازرس سازمان بازرسی خاطرنشان کرد: مورد بعدی این است جوان های خوب، باانگیزه و با استعدادی داریم که شاید نصف بهایی که به خارجی ها دادیم به آنها می دادیم، بهتر نتیجه می گرفتیم. باید یک معیار و خط را اصل قرار بدهیم و از تمام ظرافت ها و استعدادهای ورزش کشور استفاده شود. پرونده شفر هم آینده ای مثل ویلموتس دارد و ما از الان به باشگاه ها هشدار می دهیم. همانگونه که مقام معظم رهبری به این بحث ورود کرده و قهرمانی تیم ملی جوانان والیبال در جهان را با یک مربی ایرانی ستایش کردند.

طاهری در ادامه گفت و گو با برنامه فوتبال برتر درباره اظهارات مهدی علی نژاد درباره اینکه وزارت ورزش از فدراسیون فوتبال حمایت می‌کند و دخالتی در کار نیست، اظهار داشت: حمایت از مجموعه فدراسیون فوتبال به شکلی است که این فدراسیون به عنوان تافته جدا بافته حد و مرزی نداشت و حتی فیفا نپذیرفت که وزیر ورزش و معاون وی به شکل افتخاری عضو مجمع فدراسیون باشند. به همین دلیل تغییرات اساسنامه به آینده موکول شد.

وی ادامه داد: اکنون فرصت مناسبی است تا در راستای اجرای قانون که فدراسیون ها را به عنوان نهاد عمومی غیردولتی می شناسد، گام برداریم. فیفا الزام هایی دارد که ما به آن احترام می گذاریم. خوشحالیم که عزم اصلاح وجود دارد و اقدام های خوبی صورت گرفته که ان شالله دست به دست هم بدهیم تا این موارد هم اصلاح شود.

بازرس ورزش و جوانان سازمان بازرسی تصریح کرد: می خواهم بار دیگر درباره دو رویکردی که در ابتدا اشاره کردم صحبت کنم. در بحث بین المللی با توجه به اینکه پرونده ویلموتس مربوط به حیثیت ملی است به هر حال از مقام های عالی ورزش سوال می شود و دوستان ناخودآگاه دخیل هستند و باید پاسخگو باشند. مجموعه حقوقی وزارت خانه باید ورود کنند ما کارمان را در داخل انجام می دهیم و منتظر صدور رای دادگاه CAS و‌ انشای رای نمی مانیم بلکه پیگیری های خود را در داخل کشور انجام می دهیم.

انتهای پیام

https://www.dana.ir/1637950 '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار

  • ترکمانچای فوتبال ایران با دست‌پخت تاج!

  • علی‌نژاد: وزارت ورزش هیچ نقشی درمورد قرارداد ویلموتس ندارد/ حمایت با دخالت تفاوت می‌کند

  • پژمان‌فر: وزارت ورزش موضوع ویلموتس را کتمان می‌کرد/ در مسائل این‌چنینی غرض‌ورزی وجود دارد

  • سعادتمند: شیخ فصل آینده هم در استقلال می‌درخشد

  • قاضی‌زاده هاشمی: وزارت ورزش در امور باشگاهی دخالت می‌کند اما در پرونده ویلموتس خودش را کنار می‌کشد!

  • طاهری: پرونده ویلموتس را به دادسرا می‌فرستیم/ 605هزاریورو بیشتر به ویلموتس پرداخت شده است

  • وکیل فدراسیون فوتبال: لودویک گفت به فیفا اعتراض نکنید!

  • دیاباته: اراده کنم، گل می‌زنم

  • پاسخ صنعت نفت به اظهارات سخنگوی فدراسیون فوتبال

  • تقدیر جامعه کشتی از کادر درمانی و پزشکی کشور

  • تمام شایعات نقل و انتقالات، گمانه‌زنی دیگران است

  • آغاز دوباره والیبال بعد از چند ماه تعطیلی و رکود

  • وکیل سوئیسی فدراسیون فوتبال اخراج شد

  • وکیل فدراسیون فوتبال: رسیدگی در CAS منصفانه‌تر از فیفا است/ به دادرسی رای ویلموتس ایراد می‌گیریم

  • جلسه سعادتمند با رضا یزدانی

  • آغاز تمرین ملی پوشان پاراوزنه برداری/ بازدید اسبقیان از تمرینات

  • حضور پاکدل در گیلان

  • فدراسیون فوتبال بالاخره محکومیتش را پذیرفت/ وکلای فدراسیون: حکم فیفا ناعادلانه است!

  • ملایی: برای کسب سهمیه برنامه دارم/ هزینه‌هایم بیشتر از پرداختی IOC است

  • برگزاری جلسه کمیته انضباطی استقلال با حضور دو اخراجی/ دانشگر و باقری عذرخواهی کردند

  • متن نامه رسمی محکومیت فدراسیون فوتبال ایران اعلام شد

  • حسین پور: رضایت کادرفنی و هواداران برایم مهم است/ تمرکزمان برای تقابل با سایپاست، نه دربی

  • فنونی‌زاده: تمرکز پرسپولیس کم شده است/ پیروانی حرف دل هواداران را زد

  • موفقیت‌های تکواندو حاصل استراتژی و هدف گذاری هوشمندانه است

  • جلسه 3 ساعته میراسماعیلی از صالحی امیری/ حمایت قاطع کمیته ملی المپیک از فدراسیون جودو

  • جباری: در خدمت استقلال هستم/ اظهاراتم درد و دلی بود، نه مصاحبه

  • گرشاسبی رئیس کمیته آموزش فدراسیون کاراته شد

  • مجمع عمومی سالیانه فدراسیون بدمینتون برگزار شد

  • فدراسیون فوتبال حکم فیفا را تکذیب کرد/ هنوز چیزی به دست ما نرسیده!

  • فیفا ایران را به پرداخت 6.2 میلیون یورو محکوم کرد

  • باشگاه تراکتور: داوری صدمات جبران‌ناپذیری را به فوتبال آذربایجان وارد ساخته‌است

  • خواهران منصوریان به حکم کمیته انضباطی اعتراض کردند

  • هیئت وزنه برداری تهران بالاخره رییس‌دار شد

  • مهدی غفاری به‌عنوان رئیس کمیته حقوقی فدراسیون تنیس منصوب شد

  • الهام هاشمی: تمام تیراندازان ایران شانس حضور در بازی های آسیایی 2022 را دارند

  • ملایی: کرونا فرصتی طلایی برای پرداختن به ورزش همگانی است

  • قلم‌سیاه: برنامه بلندمدت شرایط پیشرفت قایقرانی را فراهم می کند

  • یکی از کارکنان سازمان لیگ فوتبال بازداشت شد/ مبارزه با فساد در فوتبال ادامه دارد

  • حقوق سیامند رحمان به خانواده‌اش پرداخت می‌شود/ تصویب حقوق کامل مربیان در نشست هیئت اجرایی

  • عبدی: بازیکنان تمرینات پرفشاری را پشت سر گذاشتند/ در تورنمنت حافظان سلامت شرکت می‌کنیم

چت دانلود آهنگ جدید افزایش ممبر تلگرام بلیط هواپیما روغن آرگان دانلود آهنگ ایرانی بازار آهنگ های جدید '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن