اجتماعی

طرح اضطرار و تضییع حقوق دستیاران

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۵:۲۳ طرح اضطرار و تضییع حقوق دستیاران

با توجه به فراگیری بیماری کووید ۱۹ در کشور و نیاز به متخصصین در بیمارستان‌ها و کمبود نیروهای درمانی، وزارت بهداشت تصمیم به اجرای طرحی به نام طرح اضطرار و الحاق متخصصین و کادر پرستاری و پزشکی زودتر از موعد گرفت.

طرح اضطرار و تضییع حقوق دستیاران

خبرگزاری فارس: محمد بداغ آبادی رزیدنت طب سالمندی در یادداشتی نوشت: با توجه به فراگیری بیماری کووید ۱۹ در کشور و نیاز به متخصصین در بیمارستان‌ها و کمبود نیروهای درمانی، وزارت بهداشت تصمیم به اجرای طرحی به نام طرح اضطرار و الحاق متخصصین و کادر پرستاری و پزشکی زودتر از موعد گرفت.

طبق این طرح برای کسانی که در آزمون ارتقای سال ۹۸ شرکت کرده و نمره گواهینامه را کسب نموده‌اند و در طرح اضطرار ظرف یک هفته در محل‌های انتخابی شروع به کار نمایند، امتیازاتی از جمله حذف آزمون گواهینامه پنجاه امتیاز انتخاب محل و محاسبه محل طرح به عنوان مناطق خاص منظور کرده است.

با توجه به اینکه امتحان ارتقا یک امتحان غیر رقابتی بوده است و در سال های گذشته همواره این امتحان در تیر ماه برگزار می شده، بسیاری از از دستیاران فقط به دنبال کسب حداقل نمره قبولی بوده‌اند و یا برخی از دستیاران به علت بارداری یا ابتلا به بیماری از آزمون سال سوم باز مانده‌اند و این قضیه طبق شروط معاونت درمان باعث می‌شود نتوانند در طرح اضطرار و بهره‌مندی از امتیاز انتخاب محل طرح برخوردار گردند و عملا معاونت درمان به جای ایجاد امتیاز تشویقی برای همکاران مشتاق به خدمت، موجب تضییع حق سایرین از انتخاب محل‌های بومی و در کنار همسر یا مشتاق شده است.

راهکارهای پیشنهادی به این شرح است:

۱- اجازه انتخاب طرح اضطرار و بهره‌مندی از منافع آن برای همه دستیاران معرفی شده به آزمون گواهینامه چه دو ارتقایی چه تک ارتقایی با نمره سال ماقبل آخر کمتر یا بیشتر از حدنصاب گواهینامه.

۲-اجازه انتخاب طرح اضطرار و بهره‌مندی از منافع آن برای همه دستیاران معرفی شده به آزمون گواهینامه با شرط قبولی در آزمون گواهینامه شهریور امسال برای دو ارتقای همزمان و یا کسانی که حدنصاب گواهینامه را در آزمون سال ماقبل آخر کسب نکرده اند.

۳- اجازه انتخاب طرح و بهره‌مندی از منافع آن برای سربازان که تا زمان اعزام به سربازی حدود 6 ماه فارغ و بدون تحصیل مال و امکان فعالیت شغلی هستند و استفاده از آنان مانند پزشکان قراردادی جهت افزوده شدن به کادر درمان و کاهش بار از نظام سلامت کشور.

در انتها امیدوار است با نگاه ویژه به پیشنهادات ارایه شده هم به نظام سلامت کمک شود و هم خدای ناکرده حق مظلومی پایمال نشود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن