سیاسی

طرح «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» مراحل نهایی خود را طی می‌کند

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۴:۵۹ طرح «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» مراحل نهایی خود را طی می‌کند

نماینده تهران گفت: طرح «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» در حال تصویب است و مراحل نهایی آن در حال طی شدن است.

طرح «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» مراحل نهایی خود را طی می‌کند

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، دوازدهمین نشست کارگروه های تخصصی تدوین برنامه دولت مردمی و تحول گرا با موضوع «حضرت زهرا (س) الگوی کامل زن مسلمان» توسط جامعه اسلامی مدیران و با حضور زهره سادات لاجوردی دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و فاطمه آلیا نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای نشست زهره سادات لاجوردی با اشاره به شخصیت ممتاز حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: با وجود اینکه این حضرت طول عمر کوتاهی داشتند اما زندگی ایشان پربرکت بود و برای تمام مردم جهان می تواند الگو باشد. شخصیت ایشان در ابعاد سیاسی، اجتماعی و جهادی بسیار ممتاز است. از دوران کودکی که با رنج و سختی مبارزه آشنا شدند در شعب ابی طالب حضور داشتند و بعد از ازدواج تمام زندگی ایشان جهاد فی سبیل لله بود و در حال مبارزه بودند. ایشان کانون مراجعات مردم بودند و در بین مردم می زیستند، در تربیت فرزندان و تبعیت از ولایت نیز ایشان اسوه هستند و زندگی این بانو گواه آن است که از تجملات و تشریفات بدور بودند.

لاجوردی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) یک زن در بالاترین تراز یک جامعه اسلامی است. در محیط اسلامی زن رشد علمی،شخصیتی، اخلاقی و سیاسی دارد و در مهم ترین مسایل اجتماعی در صف مقدم است و در عین حال به وظایف داخل خانه می رسد. سیره زندگانی حضرت زهرا الگوی کامل و کارامد سبک زندگی اسلامی است که باید از آن بهره ببریم. امروز در نظام اسلامی زنانی که با حفظ اصول فعال هستند در حقیقت پیروان حضرت زهرا(س) هستند. منزلت زن مسلمان اجازه غرق شدن در امور بی ازش دنیایی را نمی دهد. در دوره فعلی که شاهد مشکلات زیادی در بین جوانان هستیم می بینیم که اگر به این الگوها برگردیم و سخت گیری های بی مورد در ازدواج ها حذف شود می توانیم آثار و برکات فراوان آن را ببینیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در رابطه با نقش زن در انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی شاهد آن هستیم که بسیاری از زنان ما از جایگاه علمی بالایی برخوردارند. حضور سازنده زن در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی لازم است و می بینیم که اسلام به زنان شخصیت بالایی داده است.

وی ادامه داد: همچنین همراهی زنان در انقلاب بسیار موثر بوده است و امام خمینی (ره) می فرمایند «ما نهضت خودمان را مدیون زنان می دانیم»، رهبر معظم انقلاب بارها بر این مساله تاکید دارند که اسلام با فعالیت های اجتماعی و سیاسی زن موافق با شی وارگی زنان مخالف است. اگر بخواهیم از نظر بیانیه گام دوم به حوزه زنان و خانواده نگاه کنیم این مورد را از ارکان جامعه بر شمردند. در موضوع تولید فکر و تربیت انسان نقش زنان بسیار برجسته است. امروز زنان مسلمان ایرانی ثابت کرده اند که می توان عفیف بود و در عین حال در جامعه حضور داشت.

وی افزود: با توجه به تاکید رهبرمعظم انقلاب بر فرهنگ و اقتصاد، در کمیسیون فرهنگی مجلس فعالیت ها در حال انجام است. در مسائل فرهنگی لازم است کسانی وارد شوند که خودشان دغدغه مسایل فرهنگی را داشته باشند. در مساله جمعیت طرح «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» در حال تصویب است و مراحل نهایی آن طی می شود. در کمیسیون مشترک نیز به جد به این موضوع پرداخته می شود. ما فکر می کنیم با توجه به مشوق هایی که در این طرح در نظر گرفته شده نتایح خوبی حاصل خواهد شد. با این وجود شاهد هستیم که عده ای به دنبال تضعیف مجلس انقلابی هستند.

در ادامه این نشست فاطمه آلیا نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به اهمیت نقش زن در جامعه، خاطر نشان کرد: خانم فاطمه (س) فقط الگوی زنان نیستند و در صحبت امام حسن عسکری داریم که ایشان می فرمایند که ما امامان حجت خدا بر مردم هستیم و حضرت فاطمه حجت خدا بر ماست. لذا ایشان یک الگوی کامل بر همه آحاد جامعه محسوب می شوند. در مقطعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که از حضرت فاطمه (س) به عنوان الگو نام برده می شد اعلام می کردند که ایشان الگوی در دسترسی نیستند. اگر ما ریشه های انقلاب را بررسی کنیم نقش الگوگیری زنان مان را می بینیم این موارد را در ماجرای تحریم تنباکو و مقابله تصویب طرح هایی در مجلس شورای ملی می بینیم.

نماینده ادوار مجلس گفت: در زمان پهلوی اول که قانونی علیه حجاب زنان اجرا شد جامعه زنان ما بیدار بودند و با رهبری روحانیت به مقابله با آن پرداختند. وقتی امام علی (ع) در مسئله غدیر تنها شدند حضور حضرت زهرا (س) در حمایت از ولایت را بسیار پر رنگ می بینیم و ایشان از مهاجر و انصار برای احقاق حق دعوت بعمل می آورند. اگر ما 240 هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم کردیم یعنی به همین تعداد مادر شهید حماسه ساز داریم و این شهدا ثمره تربیت مادران جامعه ما بودند.

آلیا با بیان اینکه متاسفانه در برهه ای بعد از انقلاب بحث الگوگیری از خانم فاطمه زهرا (س) دچار آفت شده و حتی از سوی مسئولین برای زندگی تجملی صحبت هایی می شود که کاملا با ساده زیستی حضرت مغایر است، اظهار داشت: افرادی بعضا در جامعه ما مسئولیت دارند که دائما به دنبال فرهنگ غربی هستند. هر زمان جامعه زنان ما از الگوهای درست فاصله گرفتند، می بینیم که عامل آن برخی دولت ها بودند.

وی در ارتباط با مخفی بودن مزار حضرت زهرا(س) گفت: این اقدام خانم فاطمه زهرا(س) که وصیت کردند مزارشان مخفی باشد یک مشی سیاسی بود تا از حیله گری دشمنان جلوگیری کنند. به این دلیل که افرادی که فدک را غصب کردند و بحث غدیر را نادیده گرفتند آماده بودند که با نیرنگ جامعه را فریب دهند. همین نیت در مسائل روز کشورمان نیز دیده می شود و افرادی که با خط ولایت در برهه های مختلف مخالفت می کردند آماده هستند با غوغاسالاری افکار عمومی را منحرف کنند.

آلیا با اشاره به گام دوم انقلاب افزود: مطابق با بیانیه گام دوم ما باید یک آسیب شناسی نسبت به اقدامات انجام شده داشته باشیم و برای گام دوم سرعت خود را افزایش دهیم. در منشور گام دوم زن و مرد مطرح نشده و انسانیت آنها خطاب قرار گرفته و گفته شده جهشی در تولید تفکر داشته باشید. در مسیر شکل گیری تمدن اسلامی زنان باید متوجه وظایف خود باشند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن