اقتصادی

طرح گشایش اقتصادی باید به مجلس بیاید/دولت باید سقف سود برای اوراق نفتی تعیین کند

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۱:۲۴ طرح گشایش اقتصادی باید به مجلس بیاید/دولت باید سقف سود برای اوراق نفتی تعیین کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه هر تصمیمی در شورای هماهنگی سران سه قوه درباره طرح گشایش اقتصادی گرفته شود، در نهایت باید به مجلس بیاید، گفت: اگر دولت می‌خواهد تعهد و تضمینی برای حداقل سود بدهد باید یک سقف برای سود هم در نظر بگیرد تا مازاد از آن کسی سود نبرد.

طرح گشایش اقتصادی باید به مجلس بیاید/دولت باید سقف سود برای اوراق نفتی تعیین کند

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در واکنش به طرح دولت برای گشایش اقتصادی (پیش فروش نفت با استفاده از اوراق سلف موازی نفتی) گفت: طرحی که رئیس جمهور بیان کردند مبتنی بر پیش فروش حدود 200 میلیون بشکه نفت و تحویل آن در دو سال آینده دارای اشکالات جدی است که باید در مجلس بررسی شود.

وی افزود: هر تصمیمی در شورای هماهنگی سران سه قوه گرفته شود در نهایت باید به مجلس بیاید و این موضوع در جلسه شورای سران هم بر آن تاکید شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در شورای هماهنگی سران سه قوه صرفا بر روی کلیات بحث شده است و تصمیمی در خصوص اجرای طرح در این شورا گرفته نشده است.

قادری با اشاره به ایرادات طرح اوراق سلف نفتی خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد بر اساس طرح دولت، پول نفت پیش فروش شده به جیب دولت فعلی برود و دولت فعلی هم آن را خرج امور جاری کند اما دولت بعدی در موعد سررسید درآمدی از نفت نداشته باشد، این موضوع ایراد جدی دارد.

وی با اشاره به دیگر اشکالات طرح گشایش اقتصادی گفت: همچنین اگر قیمت ارز و نفت افزایش زیادی داشته باشد سود زیادی نصیب خریداران اوراق می شود و این امر سایر بازارها را با مشکل مواجه می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: البته این نگرانی هم وجود دارد که ممکن است تحریم‌ها ادامه یابد و در این صورت اگر خریداران اوراق نتوانند نفت خود را بفروشند، ممکن است تبعات امنیتی برای کشور داشته باشد. اگر دولت می‌خواهد تعهد و تضمینی برای حداقل سود بدهد باید یک سقف برای سود هم در نظر بگیرد تا مازاد از آن کسی سود نبرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن