سیاسی

ظریف: سیاست فشار حداکثری آمریکا با مقاومت ملت بزرگ ایران شکست خورد

سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ – ۰۹:۲۸ ظریف: سیاست فشار حداکثری آمریکا با مقاومت ملت بزرگ ایران شکست خورد

وزیر خارجه گفت: امروز، روز کامل آخر ریاست منحوس ترامپ در آمریکاست و سیاست فشار حداکثری آنها با کمک مقاومت ملت بزرگ ایران شکست خورده است.

ظریف: سیاست فشار حداکثری آمریکا با مقاومت ملت بزرگ ایران شکست خورد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه امروز (سه‌شنبه 30 دی) در جلسه علنی مجلس و در پاسخ به سوال جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیش از ورود به بحث اصلی خود درباره علت عدم حضورش در کمیسیون امنیت اظهار داشت: متأسفانه همزمان با جلسه کمیسیون امنیت مجلس اجلاس وبیناری سران آستانه تشکیل شده بود و ناگزیر به شرکت در آن بودم و نتوانستم در جلسه کمیسیون امنیت شرکت کنم؛ قصدم جسارت به مجلس نبوده است ولی گاهی اوقات به دلیل مشغولیت‌های فراوان امکان حضور در برخی جلسات را ندارم.

وی افزود: به کمیسیون امنیت مجلس هم حق می‌دهم زیرا دو بار برنامه‌ریزی کرده بودند ولی من نتوانسته بودم در آن شرکت کنم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: وظیفه و هدف سیاست خارجی جلوگیری از سیاست‌های آمریکا، رقبا و دیگران است؛ ابزار سیاست خارجی هم مشخص است.

وی درباره این ابزارها افزود: سیاست خارجی مستحضر به ابزار ملی است ولی ابزاری که در اختیار وزیر خارجه و کارگزار سیاست خارجی وجود دارد مصاحبه،‌ مذاکره و ائتلاف‌سازی است و غیر از این ابزار چیز دیگری نداریم.

ظریف گفت: امروز،‌ روز کامل آخر ریاست منحوس دونالد ترامپ در آمریکاست و ما با همین ابزار و با کمک مقاومت مردم ایران توانسته‌ایم سیاست فشار حداکثری آمریکا را شکست دهیم که البته دلیل آن مقاومت ملت بزرگ ایران بوده است.

ادامه دارد…

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن