سیاسی

ظریف: سیاست کشورمان در مواجهه با دولت بایدن «اقدام در برابر اقدام» است

سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ – ۰۷:۴۰ ظریف: سیاست کشورمان در مواجهه با دولت بایدن «اقدام در برابر اقدام» است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر خارجه در نشست کمیسیون تصریح کرد که سیاست کشورمان در مواجهه با دولت بایدن «اقدام در برابر اقدام» است و ما اقدام در برابر بیانیه و امضا را نمی پذیریم.

ظریف: سیاست کشورمان در مواجهه با دولت بایدن «اقدام در برابر اقدام» است

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون خود اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد.

وی در همین رابطه افزود: در این جلسه ۱۲ سوال نمایندگان از وزیر امور خارجه طرح شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: موضوعات سوالات شامل موضوعاتی مانند واکنش وزارت امور خارجه به سیاست های ترکیه در منطقه قفقاز و سدسازی های این کشور، مناقشه قره باغ، پیگیری های حقوقی مرتبط با ترور شهید سلیمانی، اقدامات صورت گرفته در مورد ترور شهید فخری زاده، اقدامات صورت گرفته در جهت تقویت دیپلماسی اقتصادی در کشورهای همسایه از جمله عراق و سوریه، آخرین وضعیت افتتاح کنسولگری کشورمان در حلب و لاذقیه و پیگیری وضعیت لنج های بنادر آبادان، اروندکنار و خرمشهر در تجارت با کویت بود.

وی تصریح کرد: در پی پاسخ‌های وزیر امور خارجه، ۲ نفر از نمایندگان از پاسخ های وزیر خارجه قانع شدند. نمایندگان طراح سوال از پاسخ ۵ سوال قانع نشدند و بر ارسال سوال به صحن علنی تاکید کردند.

عمویی اضافه کرد: ۵ نفر از نمایندگان هم اعلام نظرشان در پاسخ های شنیده شده را منوط به بررسی تکمیلی کردند که در هفته های آتی پاسخ خود را به کمیسیون امنیت ملی اعلام خواهند کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از این جلسه ۳ ساعته، آقای ظریف گزارشی از آخرین تحولات در سیاست داخلی ایالات متحده و پیش بینی ها درباره روند آتی سیاست خارجی این کشور به اعضای کمیسیون امنیت ملی ارائه و تاکید کرد که سیاست کشورمان در مواجهه با دولت بایدن "اقدام در برابر اقدام" است و ما اقدام در برابر بیانیه و امضا را نمی پذیریم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن