سیاسی

عدم همراهی 3 کشور اروپایی در فعال سازی مکانیسم ماشه از سر خیرخواهی نیست

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۹:۳۳ عدم همراهی 3 کشور اروپایی در فعال سازی مکانیسم ماشه از سر خیرخواهی نیست

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: عدم همراهی سه کشور اروپایی‌ با آمریکا در ماجرای فعال سازی مکانیسم ماشه علیه ایران از سر خیرخواهی نیست و باید مراقب بود که آنها در ادامه کار ضربه سنگین‌تری را به ایران وارد نسازند.

عدم همراهی 3 کشور اروپایی در فعال سازی مکانیسم ماشه از سر خیرخواهی نیست

حجت‌الاسلام حسن شجاعی نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مخالفت یه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس با آمریکا در بحث فعال سازی مکانیسم ماشه علیه ایران گفت:‌ گرچه این اقدام اروپایی‌ها برای ما یک نوع امتیاز در به انزوا رفتن آمریکا به همراه دارد اما باید بدانیم که آنها از سر خیرخواهی این کارها را انجام نمی‌دهند.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا به دنبال افزایش شانس پیروزی خود در انتخابات است و برای بهترین سوژه برای وی در این باره موضوع ایران است و سعی می‌کنند تا با این گونه فعالیت‌ها در سازمان ملل علیه ایران همچون پیشنهاد برای فعال سازی مکانیسم ماشه و… توجه رأی دهندگان در داخل آمریکا را به خود جلب کند و شانس پیروزی خود در انتخابات را بالا ببرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: البته همانطور که گفتم مخالفت اروپایی‌ها در بحث مکانیسم ماشه و همراهی آنها با روسیه و چین از سر خیرخواهی برای ما نیست و آنها تنها منافع ملی خود را دنبال می‌کنند.

شجاعی خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم؛ چراکه این عدم همراهی اروپایی‌ها با آمریکا مقدمه‌ای برای وارد کردن آسیب سنگین‌تر در آینده به جمهوری اسلامی ایران نباشد و بدانیم که آنها حتماً نقشه‌هایی را علیه ما در سر دارند.

وی افزود: اروپایی‌ها در طول تاریخ نشان دادند که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و نباید فریب این گونه رفتارهای کوتاه مدت آنها را خورد و باید نسبت به عملکرد آنها با دقت و هوشیاری آنها رفتار کرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در پایان گفت:‌ همانطور که در ماجرای برجام هم دیدیم اروپایی‌ها همراهی کامل با آمریکا داشتند و به عنوان مثال با خریدن زمان و دادن وعده و وعیدها به ایران و وقت‌کشی به نفع آمریکا کار می‌کردند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن