اقتصادی

عربستان خواستار انعطاف پذیری اوپک پلاسی ها در واکنش به نیازهای بازار شد

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ – ۰۷:۳۴ عربستان خواستار انعطاف پذیری اوپک پلاسی ها در واکنش به نیازهای بازار شد

از آنجاییکه که عربستان به تمدید توافق کاهش تولید تمایل دارد، از اعضای اوپک پلاس خواست تا در واکنش به نیازهای بازارهای نفت انعطاف پذیر باشند.

عربستان خواستار انعطاف پذیری اوپک پلاسی ها در واکنش به نیازهای بازار شد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، عربستان از اعضای اوپک پلاس خواست تا در واکنش به نیازهای بازارهای نفت انعطاف پذیر باشند.

گروه اوپک پلاس با هدف تقویت بازار نفت، در حال بررسی به تاخیر انداختن افزایش تولید 2 میلیون بشکه ای در روز نفت از ابتدای ماه ژانویه هستند.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان در نشست مجازی کمیته مشترک رصد در سطح وزرای اوپک پلاس(JMMC) گفت: « ما به عنوان یک گروه نمی خواهیم هیچ بهانه ای به بازارها برای واکنش منفی بدهیم.»

سه منبع آگاه گفتند، JMMC که به گروه بزرگ تر اوپک پلاس، سیاست ها را پیشنهاد می کند، دیروز هیچ پیشنهاد رسمی ارائه نکرد.

عربستان، بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان، نشان داده است که خواستار سیاست کاهش بیشتر تولید در سال 2021 است تا ذخایر که به علت کاهش تقاضا هنوز با فزونی روبروست، کاهش یابد.

اما تولیدکنندگان بزرگ دیگر نظیر عراق که نتوانسته اند به طور کامل به کاهش تولید وعده داده شده، پایبند باشند، به دنبال راه گریزی برای تولید بیشتر در سال آینده هستند.

این مقام سعودی گفت: «بازارها با آنهایی که به توافق ها پایبند نیستند، مهربان نخواهند بود. به همین دلیل است که ما باید برای اقدام بر اساس نیازهای بازار آماده شویم. من اخیرا گفتم ما باید آماده باشیم تا شرایط توافق را در صورت نیاز تغییر دهیم.»

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe فراگستر رسپینا لاستیک بارز ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن