اجتماعی

عرضه اینترنت ایمن در آینده نزدیک/ در ادبیات جهانی از این روزها تحت عنوان آموزش در بحران یاد می‌‌شود

سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۹:۳۴ عرضه اینترنت ایمن در آینده نزدیک/ در ادبیات جهانی از این روزها تحت عنوان آموزش در بحران یاد می‌‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ادبیات جهانی از این روزها تحت عنوان آموزش در بحران یاد می‌‌شود، گفت: درباره اینترنت ایمن با دو اپراتور صحبت شده است و به‌زودی اینترنت «شاد» و ایمن عرضه می‌کنند.

عرضه اینترنت ایمن در آینده نزدیک/ در ادبیات جهانی از این روزها تحت عنوان آموزش در بحران یاد می‌‌شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در سی‌ و چهارمین اجلاس دو روزه رؤسا و مدیران آموزش ‌و پرورش سراسر کشور ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: نکاتی که قرار است بیان کنم، مربوط به وضعیتی است که در آن قرار گرفتیم؛ نکته اول این است که ما در چه مسؤولیتی قرار گرفتیم؟ اهتمام شایسته به مسؤولیت لازمه این است که درک درستی از آن داشته باشیم. در میان همه مشاغل آنچه مربوط به انسان است، شغل بی‌نظیری است و معلمی کار بسیار مهم، سنگین و خطیری است.

وی ادامه داد: یکی از فرصت‌های مهمی که از دست دادن آن با حسرت دائمی همراه است، فرصتی است که در اختیار ما قرار گرفته است؛ خانواده‌ها عزیزترین و جگرگوشه‌هایشان را به دست ما سپردند و ما امانتی مهم در دست داریم و باید از خداوند مسألت کنیم که اهمیت این فرصت را به خوبی درک کنیم و حق آن را به جا آوریم یعنی کار اداری تلقی نکنیم و مناسبات اداری در اینجا حاکم نیست.

حاجی‌میرزایی اضافه کرد: نکته دوم، درک کامل موقعیتی است که در آن قرار گرفتیم؛ با پدیده غیرمنتظره روبرو شدیم و همه مناسبات اجتماعی را تحت‌الشعاع قرار داد و از جمله آموزش را تحت‌ تأثیر جدی قرار داد؛ در ادبیات جهانی از این روزها تحت عنوان آموزش در بحران یاد می‌‌شود چرا که هیچ شناختی از آینده این بیماری نداریم؛ خانواده‌ها نگران هستند و برخی به آن دامن می‌زنند و من در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفتم که راهش این نیست که خانواده‌ها را نگران کنیم.

وی با بیان اینکه امروز عرصه، عرصه هوشیاری دائم است و باید این توجه را داشته باشیم، گفت: ما در برابر وضعیتی قرار گرفتیم که اصل وجود ما یعنی یادگیری را در مخاطره قرار داده است و از این زاویه باید نگاه کنیم که محکی برای نشان دادن توانایی و تاب‌آوری ماست و این موضوع عزم، مدیریت، راهبری و توان ما را می‌طلبد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کرونا با تمام آلام و رنجش، فرصت‌هایی به وجود آورد که باید مغتنم شمرد و فرصت کسب قابلیت‌های جدید است؛ این فرصت تمام می‌شود و وقتی رفت، ببینیم از این فرصت چه استفاده‌ای کردیم.

وی با بیان اینکه ما تحت نظارت ملی هستیم، اظهار کرد: ما در تمام خانواده‌ها هستیم و نمی‌توانیم تبلیغات بی‌اساس کنیم چرا که هر روز خانواده‌ها ما را ارزیابی می‌کنند پس اگر درست عمل کنیم یا درست عمل نکنیم، همه متوجه می‌شوند؛ نظارت امسال تفاوت کلیدی دارد یعنی نظارت خانواده‌های نگران است.

حاجی‌میرزایی افزود: خانواده‌ها که بچه‌ها را درِ مدرسه تحویل داده و درِ مدرسه تحویل می‌گرفتند، الان می‌دانند که اینگونه نیست و به مدرسه و آموزش فرزندان اهمیت می‌دهند و باید این را غنیمت بشماریم.

وی با بیان اینکه به زیست بوم جدید پرت شدیم، گفت: انتقال به این زیست بوم جدید هم ظرفیت خوب و هم مخاطراتی دارد؛ فرصت‌های خوبی برای عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی به وجود آمده است.

وزیر آموزش و پرورش به ارائه اینترنت رایگان اشاره کرد و گفت: درباره اینترنت ایمن با دو اپراتور صحبت شده است و به‌زودی اینترنت شاد و ایمن عرضه می‌کنند.

وی افزود: ما یک شبکه هستیم و هیچ بخشی در کشور، شبکه گسترده نظام تعلیم و تربیت ندارد؛ کاغذ ابزار مناسبی بر ارتباط در این شبکه نیست و باید ارتباطات ما گسترده باشد؛ همچنین نیازمند گفت‌وگوهای عمیق و همه جانبه برای هم‌راستا شدن داریم.

ادامه دارد

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا بنر k م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن