اقتصادی

عرضه خودرو در بورس کالا منجر به شکسته شدن حباب قیمت می‌شود

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ – ۱۰:۵۲ عرضه خودرو در بورس کالا منجر به شکسته شدن حباب قیمت می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با حمایت از عرضه خودرو در بورس کالا گفت: با اجرای این طرح، حباب افزایش قیمت خودرو می‌شکند و خودرو به صورت شفاف و با قیمت واقعی به بازار عرضه می‌شود.

عرضه خودرو در بورس کالا منجر به شکسته شدن حباب قیمت می‌شود

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو گفت: بازار خودروی کشور نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت اساسی است. با قرعه‌کشی ماهانه و ثبت نام مردم مشکلی حل نخواهد شد.

وی افزود: این شیوه قطعا حاشیه بازار درست می‌کند و دولت هم نمی‌تواند جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرد. بخصوص در وضعیت فعلی که نقدینگی‌های سرگردان به سمت حوزه‌های با سود بیشتر حرکت می‌کند.

محبی با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا، سوداگری‌های این بخش را کاهش می‌دهد، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا طرح خوبی است چراکه حباب افزایش قیمت خودرو را می‌شکند و خودرو به صورت شفاف و با قیمت واقعی به بازار عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: در این مدل به دلیل عرضه خودرو با قیمت واقعی در بازار از میزان سوداگری‌ و دلالی‌ها هم کاسته می‌شود و دیگر اختلاف قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار را نخواهیم داشت.

محبی در پایان تاکید کرد: عرضه خودرو در بورس کالا فرصت و مدل جدیدی است که باید به بهترین شکل ممکن پیاده شود. البته باید مواظب باشیم که این فرصت تبدیل به تهدید نشود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن