سیاسی

عضو فراکسیون روحانیت مجلس: کسری 320 هزار میلیارد تومانی بودجه 1400 باید برطرف شود

جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ – ۲۳:۰۶ عضو فراکسیون روحانیت مجلس: کسری 320 هزار میلیارد تومانی بودجه 1400 باید برطرف شود

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: کل منابع عمومی بودجه 1400 حدود 840 هزار میلیارد تومان است که تقریبا یک سوم آن کسری است و باید این کسری برطرف شود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس: کسری 320 هزار میلیارد تومانی بودجه 1400 باید برطرف شود

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جزئیات لایحه بودجه 1400 گفت: در لایحه بودجه 1400 حدود 840 هزار میلیارد تومان منابع عمومی دیده شده که از این میان 320 هزار میلیارد تومان آن کسری است و ما با لایحه بودجه‌ای مواجهیم که یک سوم کسری بودجه دارد.

وی افزود: باید کسری بودجه سال 1400 برطرف شود و الا با این وضعیت کلیات آن در مجلس رد خواهد شد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر ما با افزایش چشمگیر اعتبارات مربوط به هزینه‌های جاری در بودجه 1400 مواجهیم که برای تأمین این بودجه دولت فروش حجم قابل توجهی از اوراق را پیش بینی کرده است.

نصیرایی خاطرنشان کرد: این که دولت برای تأمین بودجه یک سال، بودجه سال‌های بعد را پیش‌خور کند رفتار غلطی است و این باعث ایجاد قرض برای دولت و دولت‌های آینده می‌شود.

وی افزود: باید برای جلوگیری از فروش این همه اوراق کاری کرد و نگذاشت که این همه بار بدهی این دولت به دوش دولت بعد بیفتد.

به گزارش فارس، لایحه بودجه سال 1400 12 آذرماه توسط حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور به مجلس تقدیم شد و کار بررسی آن پس از مطالعه توسط نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن