سیاسی

عضو مجمع نمایندگان اردبیل: اردوغان هرچه زودتر مواضع ضد ایرانی خود را اصلاح کند

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ – ۱۵:۵۲ عضو مجمع نمایندگان اردبیل: اردوغان هرچه زودتر مواضع ضد ایرانی خود را اصلاح کند

ولی اسماعیلی گفت: به اردوغان توصیه می‌کنم که هرچه زودتر مواضع ضد ایرانی خود را اصلاح کند و بداند که تهران ادامه چنین روندی را برنمی‌تابد.

عضو مجمع نمایندگان اردبیل: اردوغان هرچه زودتر مواضع ضد ایرانی خود را اصلاح کند

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات مداخله جویانه رئیس جمهور ترکیه در مورد ایران گفت: این گونه اظهارنظرهای مداخله جویانه رئیس جمهور ترکیه نتیجه دیپلماسی ضعیف وزارت خارجه ما در ارتباط با کشورهای همسایه است.

وی افزود: وزارت امور خارجه ما تمام توجه دستگاه دیپلماسی کشور را به برجام معطوف کرد و از منطقه و مزیت‌های ارتباط با کشورهای همسایه غافل ماند و این وضعیت نتیجه این رویکرد است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مورد رئیس جمهور ترکیه هم باید بگویم که زمانی که تعدادی از نیروهای ارتش این کشور علیه وی کودتا کردند این ایران بود که به کمک وی شتافت و از او و مجموعه دولت ترکیه حمایت کرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اردوغان که این گونه اظهارات مداخله جویانه را علیه ایران مطرح می‌کند، به یاد آورد که آن روز که به خاطر کودتای ارتش هواپیمایش نمی‌توانست در فرودگاه ترکیه به زمین بنشیند ایران بود که از او حمایت می‌کرد.

وی افزود: هواپیمای رجب طیب اردوغان به خاطر کودتای ارتش ترکیه علیه وی ۵ تا ۶ ساعت روی هوا منتظر بود و آقای اردوغان بین زمین و هوا و بلاتکلیف بود و در آن وضعیت ایران بود که از او حمایت کرد و به طرفداری از دولت ترکیه پرداخت.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بهتر است آقای اردوغان این حمایت‌ها را به یاد آورد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: به اردوغان توصیه می‌کنم که هرچه زودتر مواضع ضد ایرانی خود را اصلاح کند و بداند که جمهوری اسلامی ایران ادامه چنین روندی را برنمی‌تابد و واکنش جدی نسبت به این رفتارها نشان خواهد داد.

وی افزود: رئیس جمهور ترکیه که سهل است، ما ۴۱ سال است اجازه کوچک‌ترین دخالتی در امور داخلی کشورمان را حتی به رئیس جمهور آمریکا نداده‌ایم چه رسد به رئیس جمهور ترکیه و علاوه بر این در طول ۸ سال دفاع مقدس در مقابل ارتش بعث عراق و تمام حامیان آن از بلوک غرب و شرق ایستاده‌ایم و اجازه ندادیم یک وجب از خاکمان به دست دشمن بیفتد. در این مسیر همه قوم‌ها و نژادها و زبان‌ها در قالب ایرانی از کشورمان دفاع کردیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همان طور که گفتم اردوغان هرچه سریع تر مواضع خود را اصلاح کند، والا بداند ادامه این روند با واکنش تندی از سوی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن