سیاسی

عظمت نواب صفوی

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ – ۱۰:۰۵ عظمت نواب صفوی

بعضی فقط به بُعد مبارزات مسلحانه شهید نواب می پردازند در حالی که یکی از بزرگترین کارهای شهید نواب کارهای تشکیلاتی او مبتنی بر پیاده سازی اسلام ناب محمدی در جامعه بود، کاری که خلأ آن امروز در سازمان های مذهبی و دینی به خوبی احساس می شود.

عظمت نواب صفوی

خبرگزاری فارس؛ یادداشت میهمان ـ‌ حجت احسان‌بخش، پژوهشگر حوزوی: امروز سالگرد شهادت شهید نواب صفوی و یاران شهیدش از فداییان اسلام است که در ۲۷ دی ۱۳۳۴ به شهادت رسیدند. سخن گفتن از مقام و عظمت شهید نواب به خاطر ابعاد مختلف زندگی او کار آسانی نیست و حتی همرزمان او که زنده هستند به این قضیه اعتراف می کنند که هنوز همه کارهای شهید نواب صفوی برای مردم بیان نشده است.

البته شهدای قبل از انقلاب یکی از مظلوم ترین افرادی هستند که متأسفانه مردم نسبت به آنها شناخت کمی دارند. با اینکه اسم یکی از خیابان‌های اصلی شهر تهران به نام شهید نواب صفوی است ولی آن چنان مردم از شخصیت وی اطلاعی ندارند، حتی به جرئت می توان گفت طلاب حوزوی ما نیز شناخت کمی نسبت به شهید نواب صفوی دارند. به قول یکی از اساتید مطرح حوزه که می‌گفت امروز حوزه علمیه نیاز به نواب ها دارد و خطری که رهبر انقلاب نیز برآن بارها تاکید کرده اند خطر انقلاب زدایی از حوزه های علمیه است.

اگر روش و منش شهید نواب برای طلاب و اساتید حوزه درست تبیین شود قطعاً این خطر بزرگ نسبت به حوزه های علمیه دفع خواهد شد. بعضی فقط به بُعد مبارزات مسلحانه شهید نواب می پردازند در حالی که یکی از بزرگترین کارهای شهید نواب کارهای تشکیلاتی او مبتنی بر پیاده سازی اسلام ناب محمدی در جامعه بود، کاری که خلأ آن امروز در سازمان های مذهبی و دینی به خوبی احساس می شود. شهید نواب در سال ۱۳۲۹ کتاب بسیار مهم «برنامه حکومت اسلامی» را نوشت که به نظر می رسد باید در بین دروس حوزوی قرار گیرد تا طلاب به فکر تشکیلاتی اسلامی شهید نواب آشنا شوند.

رهبر انقلاب بارها از عظمت شهید نواب یاد کرده اند و گفته اند:« اولین جرقه های انگیزش انقلاب اسلامی را در من به وجود آورد هیچ شکی ندارم که اولین آتش را دل ما نواب روشن کرد. » جالب است که شهید نواب در دوران فعالیت سیاسی خود سفرهایی به اردن و مصر داشت که طی آن در دانشگاه الازهر سخنرانی کرده و با ملک حسین پادشاه اردن ملاقات داشته است که گفته می شود هدف از این سفرها شناساندن اسلام ناب، برای این کشورها بوده است.

همه این ها باز به اندازه نمی از دریای فعالیت های انقلابی و دینی شهید نواب نیست و چه کتاب ها و مقالات فراوانی در مورد ایشان نگاشته شده است. قبر شریف شهید نواب صفوی و همرزمان شهیدش در وادی السلام قم امروز میعادگاه عاشقان جهاد و شهادت شده است.حسن ختام این یادداشت این جمله رهبر انقلاب خطاب به شهید نواب صفوی است: سلام بر پیشاهنگ جهاد و شهادت در زمان ما.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن