فرهنگ و هنر

علت هجمه غرب به پیامبر اسلام (ص) چیست؟

به گزارش مشرق، علی خضریان، نماینده مجلس در خصوص اخلاق پیامبر اکرم (ص) در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ‏الگوی همیشگی بشریت زندگی ⁧پیامبر اکرم⁩(ص) زندگی برای خدا، در راه خدا و وقف گسترش تعالیم الهی بوده است تا کلام وحی در آیه «لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»، شخصیت یکتا و بی‌نظیر آن بزرگوار را برای همه دوران ⁧تاریخ اسلام⁩ و همه بشریت یک نمونه و درس و یک الگوی همیشگی معرفی کند.

‏آخرین سخنرانی، ⁧پیامبر اسلام⁩(ص) که آن زمان در جزیرة‌العرب یک قدرت مطلق بود، بزرگ‌ترین و ناب‌ترین پیام‌های انسانی در باب کرامت انسانی، ⁧حقوق بشر⁩ و ⁧آزادی بیان⁩ است؛ همان چیزهایی که برخی امروز می‌خواهند به نام آموزه‌های غربی برای جامعه اسلامی آموزش بدهند.

‏مردی که قدرت مطلق دارد و حاکم دینی است، در سخنرانی وداع،‌ خطاب به ⁧مردم⁩ می‌گوید: «هر کس به گردن من حقّی دارد، آن حق را از من بگیرد.» که جمعیت با صدای بلند گریه می‌کنند و گفتند یا رسول‌الله! ما به گردن تو حق داشته باشیم؟! فرمود: «رسوایی پیش خدا سخت‌تر از رسوایی پیش شماست.»

‏اینکه امروز شاهدیم غرب به بهانه ⁧آزادی⁩ شخصیتی چون پیامبر(ص) را مورد هجمه قرار می‌دهد، به دلیل احساس خطری است که از سوی ⁧اسلام⁩ به عنوان دین تمدن‌ساز، مدعی نظام‌سازی و مخالف نظام‌های جور می‌کند؛ این اهانت‌ها نشان می‌دهد به برکت شخصیت «اسوه حسنه»، دشمن با اسلام زنده و پویا روبروست.

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن