فرهنگ و هنر

«علیرام نورایی» با «هُرماس» راهی فجر ۳۹ می‌شود

نورایی

مهدی صاحبی پیش از این فیلم سینمایی «ترانه» را سال ۱۳۹۶ کارگردانی کرد فیلمی با موضوع دختران و حالا سه سال بعد در تازه‌ترین تجربه کارگردانی خود به سراغ موضوعی متفاوت رفته است.

به گزارش مشرق، مهدی صاحبی با فیلم سینمایی «هُرماس» به تهیه‌کنندگی ابوذر پورمحمدی به جشنواره فیلم فجر می‌آید. او پیش از این فیلم سینمایی «ترانه» را سال ۱۳۹۶ کارگردانی کرد فیلمی با موضوع دختران و حالا سه سال بعد در تازه‌ترین تجربه کارگردانی خود به سراغ موضوعی متفاوت رفته است.

سینمای کشور طی نیمه اول سال ۹۹ با چالش‌های فراوانی روبرو بوده است، بروز و شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال گذشته چرخ تولید و اکران در سینما را به طور کامل متوقف کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان ضربه طولانی مدتی را بر بدنه این هنر وارد کرد.

حال پس از مدتها انتظار دو روز پیش بالاخره بعد از گذشت ماه‌ها فراخوان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد، فراخوانی که در نوع خود می تواند امید به آینده سینما در سال جاری را زنده نگه دارد.

در این میان کارگردانان جوان و پیشکسوت سینما با توجه به اعلام رییس سازمان سینمایی مبنی بر قطعی بودن برگزاری جشنواره فیلم فجر پیش تولید آثار خود را آغاز کرده اند و سینما بار دیگر با سرعت به سمت مسیر همیشگی تولید و عرضه قرار گرفته است.

محمدحسین مهدویان، رضا میرکریمی، مانی حقیقی، مرتضی علی عباس میرزایی، وحید جلیلوند، محسن قرایی، اصغر فرهادی، آرش انیسی، مهدی جعفری و نیما جاویدی از جمله کارگردانان سرشناسی هستند که هم اکنون پیش تولید و یا تولید آثار سینمایی خود را آغاز کرده اند.

مهدی صاحبی با فیلم سینمایی «هُرماس» به تهیه‌کنندگی ابوذر پورمحمدی به جشنواره فیلم فجر می‌آید. او پیش از این فیلم سینمایی «ترانه» را سال ۱۳۹۶ کارگردانی کرد فیلمی با موضوع دختران و حالا سه سال بعد در تازه‌ترین تجربه کارگردانی خود به سراغ موضوعی متفاوت رفته است.

بخشی از فیلم «هُرماس» همزمان با پیاده روی اربعین سال گذشته در عراق فیلمبرداری شد و باقی صحنه‌های فیلم نیز در شهرهای استان خوزستان، و شهرهای نجف، بغداد و بخشی در کشور فرانسه جلوی دوربین رفت.

«هُرماس» روایتگر ماجراهای دختری خبرنگار در ایران، عراق و فرانسه است که قصد دارد تریبون مردم باشد اما…

برزو ارجمند، شیدا خلیق، علیرام نورایی، مریم بوبانی، فریبا کوثری، شبنم قلی خانی، علی باقری، رضا رویگری، بهنوش بختیاری، مهسا ایرانیان، رها برخورداریان، بیانیا محمودی، عیسی حسینی، علیرضا عزیزی، هیلدا کرد بچه، محمد مبین موسی لو، امیر کسارنژاد، نیما سید موسوی، مهدی مهری و علیرضا براتی بخشی از گروه بازیگران ایرانی این درام اجتماعی پربازیگر را تشکیل می‌دهند.

برخی از عوامل اصلی این پروژه سینمایی عبارتند از: تهیه کننده: ابوذر پورمحمدی، نویسنده و کارگردان: مهدی صاحبی، جانشین تهیه کننده: ذبیح الله سیناپور، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، مدیر تولید: امیر نشاط، دستیار اول کارگردان: مهدی آخوندی، مدیر برنامه ریزی: فرید کلهری، منشی صحنه: سمیه شهرابی، مدیر صدابرداری: سعید زند، طراح صحنه و لباس: فرهاد عزیزی فرد، طراح چهره پردازی: حسین اردستانی، مدیر تدارکات: محمود کریمی، تدوین: روزبه کلباسی، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقا بیگ، موسیقی: آرش بادپا، جلوه‌های ویژه بصری: صالح کشور دوست، عکاسان و تصویربرداران پشت صحنه: پیمان گرزم و محمدرضا خان میرزایی، مجری طرح: موسسه گلبرگ هنر.

منبع: میزان

  • شهر خبر
  • سعادت رنت

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن