اقتصادی

فارس من|رویکردهای جدید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ – ۱۴:۲۵ فارس من|رویکردهای جدید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

قائم مقام وزیر صنعت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: قانون گرایی، مشارکت جویی، شفافیت و صیانت از جایگاه ستاد، 4 رویکرد جدید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور خواهد بود.

فارس من|رویکردهای جدید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌هایی با عنوان «تأکید بر حمایت از تولیدکنندگان جوان» ، «استفاده از تولیدات داخلی گامی در جهش تولید» ، «احیای شرکت کارخانه کاغذ مراغه جهش تولید» و «موانع تولید در بوشهر رفع شود» خواستار حمایت دولت از بخش تولید و فعال سازی ظرفیت‌های تولید شدند.

در این خصوص بابک دین پرست، قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در نود و هشتمین جلسه ستاد تسهیل با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی تحمیلی به کشورمان، تصریح کرد: در شرایط حاضر مدیریت جهادی راهکار اصلی مشکلات است و امیدواریم که با تعامل و همکاری بیش از پیش اعضای ستاد و دستگاه های نظارتی، شاهد اتخاذ تصمیماتی موثرتر، نافذتر و اثربخش تر در جلسات ستاد و دبیرخانه باشیم.

وی افزود: با این روند، بخش قابل توجهی از دغدغه ها و نگرانی های مدیران دستگاه های اجرایی، برای تحقق و اجرای دقیق و سریع مصوبات ستاد کاهش خواهد یافت.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با تاکید بر لزوم توجه به اصل قانونگرایی، گفت: تمام تکالیفی که در سه ماده قانونی 61 تا 63 قانون رفع موانع تولید بر عهده ستاد گذاشته شده و آئین نامه اجرایی ستاد باید به طور کامل اجرایی شوند.

دین پرست گفت: در این شرایط باید به این نکته توجه شود که تمامی مصوبات ستاد منطبق بر قوانین باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس تمام تکالیف قانونی که در ۲۶ ماه گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته اند، طی هفته گذشته احصا و ضمن انجام مکاتبات لازم با دستگاه های ذیربط، در دستور کار پیگیری دبیرخانه ستاد قرار گرفته است.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با اشاره به ضرورت مشارکت همه دستگاه ها، نهادها و سازمان ها برای تحقق اهداف جهش تولید که دغدغه مقام معظم رهبری و همه مسئولان ارشد کشور است افزود: در این جلسه از نمایندگان دستگاه های نظارتی، امنیتی، قضایی و فعال در عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادی، مانند وزارت اطلاعات، دادستانی کل کشور، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، معاونت حقوقی رییس جمهور دعوت به عمل آمده است و این رویه در جلسات آتی ستاد نیز استمرار خواهد داشت.

دین پرست تاکید کرد: از این طریق ضمن بهره مندی از نظرات کارشناسی و تخصصی این دستگاه ها و اتخاذ تصمیمات کاملا قانونی و شفاف، زمینه اطمینان خاطر و کاهش دغدغه ها و نگرانی های مدیران اجرایی دستگاه های ذی ربط از سرانجام اجرای مصوبات ستاد فراهم شود.

وی اضافه کرد: شفافیت در اقدامات ستاد، دیگر اصلی است که در دستور کار ستاد تسهیل بوده و پس از این، تمامی مصوبات ستاد، به همراه وضعیت همکاری و اهتمام دستگاه های فعال و غیر فعال در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

دین پرست تصریح کرد: صیانت از جایگاه ستاد تسهیل نیز امری است که به همت تمامی اعضای ستاد، محقق خواهد شد و همه بخش های مسئول باید با انجام وظایف محوله و همدلی بیش از پیش از این جایگاه حساس و مهم حراست و صیانت کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن