اقتصادی

فارس من|فهرست اولویت سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن اعلام شد

يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ – ۱۵:۰۳ فارس من|فهرست اولویت سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن اعلام شد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای هدایت صحیح سرمایه در بخش تولید، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن منتشر شد.

فارس من|فهرست اولویت سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن اعلام شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌هایی با عنوان «بلاتکلیفی 14 ساله سهامدارن کارخانه سیمان خرم آباد» و «کارخانه فارسیت دورود لرستان مجدد احیاء شود» خواستار راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل و مدیریت بهتر بخش صنعت شده بودند.

در این خصوص سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در کارگروه سرمایه گذاری اظهار داشت: در سامانه بهین یاب بخشی را به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد کردیم تا فهرست اولویت‌های صنعتی و معدنی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری با رویکرد جایگزینی واردات به اطلاع ذی نفعان برسد.

وی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های ما سوق دادن سرمایه گذاران جدید به تکمیل طرح‌های نیمه تمام و واحدهای راکد است چراکه معتقدیم به جای این که سرمایه‌گذار از صفر کارش را شروع کند، بهتر است به طرف احیای یک واحد تعطیل یا نیمه تمام برود.

زرندی گفت: با مشارکت با سرمایه‌گذار قدیم و یا توافق با او، هم از هدر رفت سرمایه‌های معطل جلوگیری می‌شود و هم سرعت راه‌اندازی پروژه‌ها شتاب می‌گیرد.

معاون طرح و برنامه افزود: با این سیاست، لیست واحدهای نیمه تمام و واحدهای راکد را به اطلاع عموم رساندیم.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که در آینده، بخش تولید با آن مواجه خواهد بود، کاهش سرمایه گذاری است.

زرندی توضیح داد: طی سال های اخیر رشد سرمایه‌گذاری ثابت ناخالص منفی بوده است. این بدان مفهوم است که سرمایه‌گذاری خالص منفی است و به عبارتی میزان سرمایه گذاری صورت گرفته از استهلاک موجودی سرمایه کمتر بوده است و این امر زنگ خطری برای تولید و اشتغال محسوب می‌شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این راستا به دنبال سرمایه گذاری با مقیاس بزرگ و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری و شرکت های سهامی عام هستیم.

وی افزود: از برخی چهره های خوشنام و صاحب برند دعوت کرده ایم تا با حضور آنها شرکت های سهامی عام تشکیل و با استفاده از بازار سرمایه به جذب نقدینگی از سوی مردم بپردازیم.

برای دریافت اطلاعات فرصت های سرمایه‌گذاری، به سامانه بهین یاب ، بخش فرصت ها ، اطلاعات کامل بارگذاری شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن