سیاسی

فارس من | آخرین وضعیت سران فتنه/ از فروش نقاشی های موسوی تا درخواست انتخاباتی کروبی از ابتکار و ابطحی

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ – ۱۰:۴۴ فارس من | آخرین وضعیت سران فتنه/ از فروش نقاشی های موسوی تا درخواست انتخاباتی کروبی از ابتکار و ابطحی

پیگیری‌های خبرنگار فارس از منابع مطلع حاکی از آن است که در حال حاضر ارتباط کاملاً باز و آزادانه سران فتنه شدت گرفته است و تماس ها و مهمانی های موسوی و رهنورد با اعضای خانواده بدون حضور مأموران در جریان است.

فارس من | آخرین وضعیت سران فتنه/ از فروش نقاشی های موسوی تا درخواست انتخاباتی کروبی از ابتکار و ابطحی

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: چند کمپین در سامانه فارس من درباره سران فتنه و آخرین وضعیت آنها به ثبت رسیده است. عده‌ای همزمان با فعال شدن مجدد آنها خواستار محاکمه فتنه گران شدند و از دستگاههای مسئول در این زمینه انتقاد کردند و برخی نیز خواستار اطلاع رسانی در مورد آخرین وضعیت آنها شدند.

در همین زمینه پیگیری‌های خبرنگار فارس از منابع مطلع حاکی از آن است که در حال حاضر ارتباط کاملاً باز و آزادانه سران فتنه شدت گرفته است و تماس ها و مهمانی های موسوی و رهنورد با اعضای خانواده بدون حضور مأموران در جریان است.

با این حال چند روز قبل بود که سیّدحسن خمینی در دیدار اعضای حزب اعتماد ملّی از ضرورت رفع حصر موسوی و کروبی سخن گفته بود و همزمان نیز سایت کلمه از عدم صدور مجوز برای حضور موسوی در مراسم تدفین مادرش خبر داده بود.

اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است. یک منبع مطلع به خبرنگار فارس گفت: موسوی پس از درگذشت همسر دوم پدر خود- مرحومه طاهره‌المدنی که به اشتباه در پیامهای تسلیت مادر وی خطاب شده- در منزل پدری حاضر شده و بدون حضور مأمورین با اقوام دیدار داشته است. ضمنا هیچ محدودیتی برای حضور وی در مراسم تدفین وجود نداشته اما موسوی خودش ترجیح داده که در این مراسم شرکت نکند.

مطابق اخبار منتشر شده، موسوی و رهنورد در ماه‌های اخیر با طیف وسیعی از دوستان، آشنایان، فعالان سیاسی و محکومان امنیتی در داخل و خارج از کشور از جمله مصطفی تاجزاده، فخرالسادات محتشمی، علی شکوری راد، حبیب‌الله پیمان، مینو مرتاضی، محمد توسلی، لطف‌الله میثمی، بهاره هدایت، مهدی محمودیان، نرگس محمدی، نسرین ستوده، ساجده عرب سرخی، ریحانه طباطبایی، ژیلا بنی یعقوب، پروین فهیمی، مریم شربت دارقدس، عفت مرعشی (همسر مرحوم هاشمی رفسنجانی)، اردشیر امیرارجمند، ابوالفضل فاتح، علیرضا و محمدرضا بهشتی، علیرضا بهشتی شیرازی، قربان بهزادیان نژاد، فرشاد مؤمنی، احمد منتظری، اسدالله بیات زنجانی، سیّد علی محمّد دستغیب، فاطمه راکعی، محسن میردامادی، زهرا مجردی، علی عرب مازار یزدی، مهدی فروزنده پور، مسیح مهاجری، عبدالله نوری، سیّد حسن خمینی، محمدتقی فاضل میبدی، سید ضیاء مرتضوی، سیدصادق قادری، سیّد محمّد خاتمی، مهدوی کروبی و… تماس برقرار کرده است.

بر پایه این خبر زندگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، روال عادی خود را طی می‌کند، و اخیرا نیز بخشی از آثار هنری خود از جمله نقاشی و مجسمه را به فروش رسانده‌اند.

از سوی دیگر، مهدی کروبی نیز مشغول زندگی عادی است و حتی کرونا هم مانع از آن نشده که دیدارهای وی با چهره‌های سیاسی برگزار نشود.

شهریور سال گذشته بود که تصویر دورهمی مهدی کروبی با تعدادی از چهره‌های سیاسی در پشت بام منزل قدرت‌الله علیخانی سوژه مخاطبان فضای مجازی شد.

اواخر آذر نیز دو تن از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصویری از ملاقات خود را با مهدی کروبی منتشر کردند.

چندماه بعد و در ۱۵ بهمن، مهدی کروبی به منزل غلامحسین کرباسچی، رئیس ستاد انتخاباتی خود در سال ۸۸ رفت.

چند روز بعد و در اول اسفند، کروبی این بار به میهمانی محمّد قوچانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران از چهره‌های اصلاح‌طلب رفت.

به دیدارهای کروبی باید دیدار با چهره‌هایی چون موسوی بجنوردی، امامی جمارانی، عباسی فر، مهران فرجی، گلزاری، موسوی تبریزی، عبدالعلی زاده، سید جواد موسوی ، الیاس حضرتی، محمّدتقی فاضل میبدی، مهدوی آملی، حسن قاضی زاده هاشمی، اسماعیل دوستی، حجت نظری، فاضل فردوسی، حسن کریمی، زهره آشتیانی، عباسعلی روحانی، عبدالرضا سپهوند، سیّد محمود حسینی، ولی رعیت و جمعی از خانواده های معظم شهدا را نیز اضافه کرد.

علاوه بر این دیدارها، کروبی تماس‌های تلفنی را هم با افرادی از قبیل سیدحسن خمینی، نرگس محمدی، معصومه ابتکار، شهربانو امانی، محمّدعلی ابطحی و… داشته و حتی گفته می شود از ابتکار و ابطحی خواسته تا برای ریاست‌جمهوری کاندیدا شوند.

حجم فعالیت‌های این روزهای موسوی و کروبی و ملاقات و تماس‌های تلفنی آن‌ها با چهره‌های سیاسی، گذشته از اینکه بیانگر زندگی عادی آنان است، در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند معنادار باشد.

شاید از همین روست که موسوی در تماس تلفنی با حجاریان، در یک ژست تبلیغاتی می‌گوید از دریافت واکسن کرونا به نفع دیگران چشم پوشی کرده است.

البته وی از امکانات مناسب بهداشتی و درمانی برخوردار است و در سال گذشته برای درمان دستگاه گوارش در بخش ویژه بیمارستان خصوصی لاله بستری بوده است. همچنین در ماجرای ابتلای وی به کرونا، خبرهایی مبنی بر در اختیار داشتن داروهای خارجی گران‌قیمت منتشر شده بود.

اصلاح‌طلبان این روزها در آستانه انتخابات سرنوشت ساز ۱۴۰۰ مشغول تقسیم کار هستند. باید دید موسوی و کروبی که در ۸۸ بازیگران اصلی صحنه بودند و در نوک پیکان فتنه قرار داشتند، این بار چه نقشی بازی خواهند کرد.

موسوی و کروبی در سال ۸۸ با ادعای تقلب در انتخابات زمینه ساز خسارات گسترده در کشور از جمله کشته شدن ده ها نفر از مردم شدند.

با این حال جای این سؤال نیز باقی است که آیا فعال شدن عاملان اصلی فتنه ۸۸ آن هم در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری به مصلحت امنیت کشور می باشد؟

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشین بیمه رازی زمزم هتل پرشین بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن