اقتصادی

فارس من| احیای 8 هزار شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از ابتدای سال

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۶:۱۸ فارس من| احیای 8 هزار شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از ابتدای سال

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از ابتدای امسال با راه‌اندازی مجدد ۴۶۸ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور، زمینه بازگشت به کار و تثبیت اشتغال ۸ هزار و ۵۰ نفر فراهم شده است.

فارس من| احیای 8 هزار شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از ابتدای سال

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «آیا مشکل اشتغال جوانان تحصیل کرده از مسکن و ازدواج مهمتر نیست؟» خواستار توجه بیشتر دولت به موضوع اشتغال زایی برای جوانان شده بودند.

در این مورد محسن صالحی نیا مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: توسعه زیرساخت‌های شهرک ها و نواحی صنعتی، احیا و راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی کوچک و متوسط و بسترسازی برای توسعه و گسترش صادرات محصولات و خدمات تولیدی شاخص ترین برنامه های اولویتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در سال ۹۹ به شمار می‌آیند.

وی افزود: در حال حاضر 45 هزار 912 واحد صنعتی و کارگاهی دارای پروانه بهره برداری در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور فعال هستند که زمینه اشتغال مستقیم ۹۳۵ هزار و ۸۶۸ نفر را فراهم کرده اند.

صالحی‌نیا مجموع سرمایه گذاری واحدهای به بهره برداری رسیده در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور را حدود ۱۸۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از ۵۷۱ شهرک صنعتی مصوب ۵۰۰ شهرک در حال بهره برداری و از ۴۲۴ ناحیه صنعتی ۳۲۲ ناحیه بهره برداری شده است.

وی تعداد شهرک های فناوری مصوب در کشور را ۷ مورد عنوان کرد که 6 مورد از این شهرک ها در حال بهره برداری هستند و همچنین از تصویب ۹ منطقه ویژه اقتصادی خبر داد که 3 مورد از آنها در حال بهره برداری است.

صالحی نیا خوشه های صنعتی شناسایی شده در کشور را ۴۹۵ مورد اعلام کرد و از ۱۸ مورد پروژه امکان سنجی توسعه خوشه های در دست اجرا خبر داد.

وی گفت: هم اکنون پروژه های امکان سنجی توسعه خوشه های خاتمه یافته ۱۷۹ مورد است و پنج مورد نیز در مرحله مطالعه شناختی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۸ هزار و ۴۶۳ طرح صنعتی در حال ساخت و ساز در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور در حال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن