اقتصادی

فارس من| اعتراض نیروهای پیمانکاری به شرایط ناعادلانه در پرداخت پاداش بهره‌وری

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۴:۳۴ فارس من| اعتراض نیروهای پیمانکاری به شرایط ناعادلانه در پرداخت پاداش بهره‌وری

سردبیر سوژه «کمپین نه به قراردادهای پیمانکاری» گفت: نیروهای پیمانکاری از اینکه شرکت‌ها از پرداخت پاداش بهره‌وری به آنها دریغ می‌کنند و یا آن را به تعویق می‌اندازند گلایه دارند و نظارتی نیز بر عملکرد آنها توسط وزارت نفت نیست.

فارس من| اعتراض نیروهای پیمانکاری به شرایط ناعادلانه در پرداخت پاداش بهره‌وری

قاسم کاظمی‌فر سردبیر سوژه «کمپین نه به قراردادهای پیمانکاری» در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به مشکلات کارگران پیمانکاری گفت: یکی از طرح‌های انگیزشی برای کارکنان شاغل در صنعت نفت، پرداخت پاداش بهره‌وری به آنها است که هر 6 ماه یکبار توسط وزارت نفت تعیین می‌شود و به همراه حقوق نیروهای شاغل اعم از رسمی، قرارداد موقت و پیمانکاری به آنها پرداخت می‌شود.

وی در ادامه افزود: حتی در اعطای این پاداش نیز حق نیروهای پیمانکاری صنعت نفت تضییع می‌شود. شما مثلا به جزئیات پرداخت حق الزحمه بهره‌وری نیمه اول سال 1396 توجه کنید. طبق این دستورالعمل که در رسانه‌ها موجود است، سقف پاداش بهره‌وری برای نیروهای رسمی حدود 4 میلیون تومان و کف پاداش بهره‌وری 1 میلیون تومان بوده است.

کاظمی‌فر گفت: اما حق الزحمه بهره‌وری کارکنان شاغل در شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد مربوط به فعالیت‌های جاری و مستمر به میزان حداقل ( 10573000 ریال) منوط به پیش‌بینی در قرارداد و رعایت سقف مبلغ کل پیمان و از منابع قابل تخصیص به شرکت‌های پیمانکاری بود.

سردبیر سوژه «کمپین نه به قراردادهای پیمانکاری» اظهار داشت: در این بین اتفاقی که می‌افتد این است که به نیروهای رسمی، معمولا سقف پاداش بهره‌وری یعنی 4 میلیون تومان پرداخت می‌شود ولی برای نیروهای پیمانکاری حتی همان کف پاداش نیز توسط شرکت‌های پیمانکاری پرداخت نمی‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از نیروهای پیمانکاری از اینکه شرکت‌ها از پرداخت پاداش بهره‌وری به آنها دریغ می‌کنند و یا آن را به تعویق می‌اندازند گلایه دارند و متاسفانه نظارتی نیز بر عملکرد آنها توسط وزارت نفت و شرکت‌های تابعه وجود ندارد.

کاظمی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: در این بین تعداد زیادی از نیروهای پیمانکاری هنوز پاداش بهره‌وری سال 98 و حتی سال‌های قبل‌تر را نیز دریافت نکرده‌اند. ضرورت دارد درباره بهبود وضعیت دریافت حقوق و مزایای این نیروها توسط معاونت منابع انسانی وزارت نفت و شرکت‌های تابعه تصمیمات جدی گرفته شود، در غیر این صورت و در شرایطی که نظارت جدی بر عملکرد پیمانکاران نیست، حق نیروهای پیمانکاری تضییع خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن