اجتماعی

فارس من| افزایش ۶۰ درصدی ظرفیت رشته‌های پزشکی

شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۰:۵۸ فارس من| افزایش ۶۰ درصدی ظرفیت رشته‌های پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ظرفیت رشته‌های پزشکی ۶۰ درصد افزایش داشته است که طی سال‌های آتی، ثمرات آن را خواهیم دید.

فارس من| افزایش ۶۰ درصدی ظرفیت رشته‌های پزشکی

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، چندی پیش مخاطبان با ثبت سوژه‌ای با عنوان «طرح افزایش ظرفیت رشته ‌های پزشکی و پرستاری را تصویب کنید» ، خواستار پیگری آن شدند.

در این راستا علی‌اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار فارس در خصوص افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی گفت: منطقی کردن و مستند کردن پذیرش و ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی، بر اساس معیارها و تأمین منابع و نیروی انسانی است. ممکن است متقاضی برخی رشته‌ها زیاد باشد، به دلیل اینکه جذابیت برخی رشته‌های دیگر کم شده و اگر وضعیت شغلی سایر رشته‌ها رونق بگیرد متقاضیان این رشته‌ها حتما کاهش پیدا می‌کنند؛ ظرفیت رشته‌های پزشکی حدود ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است و اثرات آن طی سال‌های آتی ملاحظه خواهد شد و اثرات آن از دوسال دیگر مشاهده می‌شود.

حق دوست تأکید کرد: در شهرهای بزرگ و شهرهای متوسط انباشت پزشک عمومی داریم و در مناطقی هم کمبود پزشک داریم، به کارگیری و تأمین منابع، برای جذب پزشکان باید مد نظر قرار گیرد، از سویی می‌بینیم که کمبود پرستار داریم و پرستار بیکار هم داریم؛ آموزش باید جزئی از بسته اصلاحی در زمینه تربیت پزشکان باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس مستندات علمی برای 300 رشته محل وزارت بهداشت، برآورد انجام شده و بر اساس نقشه راه و مفهوم آمایش سرزمینی درحال تربیت دانشجویان هستیم؛ اصحاب رسانه می‌توانند منصفانه این نقشه راه را ملاحظه کنند و به نقد بکشند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن