اجتماعی

فارس من| انتقاد از تعهدات اجباری «رزیدنت‌ها»/ وزارت بهداشت حقوق این قشر را پیگیری کند

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۳:۱۳ فارس من| انتقاد از تعهدات اجباری «رزیدنت‌ها»/ وزارت بهداشت حقوق این قشر را پیگیری کند

رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: تعهدات اجباری پزشکان، مربوط به سال اخیر نیست بلکه سال‌هاست گریبان گیر دانش آموختگان پزشکی کشور است و پزشکان عمومی و دستیاران تخصصی درگیر این موضوع هستند.

فارس من| انتقاد از تعهدات اجباری «رزیدنت‌ها»/ وزارت بهداشت حقوق این قشر را پیگیری کند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، جمعی از دستیاران رشته‌های پزشکی با ثبت سوژه‌ای در سامانه فارس من خبرگزاری فارس با عنوان «مجلس طرح تبدیل کمک هزینه تحصیلی دانشجویان پزشکی به حقوق را تصویب کند» خواستار پیگیری این موضوع از سوی خبرنگاران فارس شدند.

خبرنگار فارس موضوع را امروز از مصطفی معین رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی پیگیری کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درخصوص پیگیری‌های نظام پزشکی برای احقاق حقوق رزیدنت‌ها گفت: حقوق چند گروه از کادر درمان معمولا کمتر رعایت می‌شود، اول پزشکان عمومی هستند که بیشترین تعداد ابتلا به کرونا را داشته‌اند، گروه دوم پرستاران هستند که نقش آن ها کمتر از پزشک نیست و گروه سوم رزیدنت‌ها و اینترن‌ها هستند که بیشترین تلا را می‌کنند و کمتر به حقوق آنها رسیدگی می‌شود.

وی افزود: نظام پزشکی نهاد اجرایی نیست که این موضوع را پیگیری کند یا تعهدات این افراد را لغو کند اما بارها در شورای عالی سازمان مشکلات رزیدنت‌ها بررسی شده است و به طور مثال تلاش شده حق عضویت آنها رایگان باشد و پشتیبانی معنوی از آنها انجام شده است و دفتری در محل نظام پزشکی برای آنها در نظر گرفته شده که بتوانند مشکلات خود را به صورت مستقیم با مسوولان سازمان مطرح کنند.

وی تصریح کرد: تعهدات اجباری مربوط به سال اخیر نیست بلکه سال‌هاست گریبان گیر دانش آموختگان کشور است و پزشکان عمومی و دستیارن تخصصی درگیر این موضوع هستند، در هیچ گروه دیگری مثل مهندسان و فارغ‌التحصیلان علوم انسانی متعهد به ارائه خدمت در مناطق محروم نیستند، تعداد زیادی از تلفات جاده‌ای مربوط به همین پزشکان است و بسیاری از آنها در این مناطق محروم و بدون امکانات دچار مشکلات روانی شده‌اند.

به گفته معین، این موضوع ظلم و بی عدالتی است که به خاطر نیاز کشور به آنها شده، پزشکی که خود را متعهد می‌داند باید از لحاظ معیشت اطمینان خاطر داشته باشد، اگر این امکانات فراهم شود تعهد هم بدون اعتراض انجام می‌شود این موضوع غیرعادلانه و مبتنی بر تبعیض است و مسوولان وزارت بهداشت که جزو نمایندگان جامعه پزشکی هستند باید از حقوق رزیدنت‌ها دفاع کنند. این موضوع را باید درک کنیم و به رسمیت بشناسیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن