اقتصادی

فارس من| برگزاری 11 میز تعمیق ساخت داخل با کاهش ارزبری یک میلیارد یورویی

يکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۰۴ فارس من| برگزاری 11 میز تعمیق ساخت داخل با کاهش ارزبری یک میلیارد یورویی

تاکنون ۱۱ میز تعمیق ساخت داخل با کاهش ارزبری 1045 میلیون یورویی قطعات برگزار شده است.

فارس من| برگزاری 11 میز تعمیق ساخت داخل با کاهش ارزبری یک میلیارد یورویی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «لزوم شناسایی مافیای واردات که مانع تولید داخل می‌شوند» خواستار حمایت دولت از داخلی سازی قطعات در کشور شدند.

در این زمینه تاکنون ۱۱ میز تعمیق ساخت داخل با هدف کاهش ارزبری 1045 میلیون یورویی قطعات توسط وزارت صنعت برگزار شده است. در عین حال برنامه ریزی‌ برای حرکت به سمت خودکفایی در محصولات مورد نیاز وارداتی و قطع وابستگی ها صورت گرفته است.

تعداد واحدهای صنعتی در سال ۱۳۵۷ و در ابتدای انقلاب ۱۵۰۳ واحد بوده که در تیرماه ۱۳۹۹ (امسال) به ۷۱ هزار و 998 واحد رسیده است. همچنین تعداد معادن فعال در ابتدای انقلاب ۱۹۵ معدن بوده که در تیرماه امسال به ۶۱۰۷ معدن ارتقاء یافته است. تعداد واحدهای صنفی نیز از ۳۵۰ هزار واحد در ابتدای انقلاب به ۲ میلیون و ۷۶۱ هزار واحد در تیرماه ۱۳۹۹ ارتقا یافته است.

از سوی دیگر برگزاری میزهای ساخت داخل برای تامین محصولات، تجهیزات و ملزومات مورد نیاز حوزه صنعت و معدن با استفاده از توان تولیدکنندگان داخلی برای قطع هر گونه وابستگی و خودکفایی در دولت در دستور کار قرار گرفت.

کاهش ارزبری و صرفه جویی در منابع ارزی کشور، رونق تولید و اشتغال زایی بیشتر از دستاوردهای این میزهای تخصصی بود است که در قالب نهضت ساخت داخل در دولت تدبیر و امید پیگیری و انجام شد.

تاکنون ۱۱ میز تعمیق ساخت داخل با میزان کاهش ارزبری 1045 میلیون یورو برگزار شده است. از این میزان ۱۴۳ میلیون یورو سهم تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی و ۱۱۸ میلیون یورو سهم مخابرات، برق و الکترونیک بوده است.

همچنین کاهش ارزبری حوزه خودرو و موتورسیکلت ۳۴۱ میلیون یورو و کاهش ارزبری در صنعت فولاد و مس نیز ۴۴۳ میلیون یورو شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن