اجتماعی

فارس من| تعیین مراقب جدید تنها بچه‌شامپانزه ایران / «باران» نیامده رفت

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۸:۳۳ فارس من| تعیین مراقب جدید تنها بچه‌شامپانزه ایران / «باران» نیامده رفت

ظهر روز دوشنبه ۲۷ مرداد باغ وحش ارم با انتشار تصاویری از «باران»، در صفحه رسمی اینستاگرام خود، از تعیین مراقب جدید این بچه شامپانزه ۳ ساله خبر داد. اما پس از ۴ ساعت و به‌دنبال مخالفت شدید مخاطبان، این تصویر را حذف کرد.

فارس من| تعیین مراقب جدید تنها بچه‌شامپانزه ایران / «باران» نیامده رفت

به گزارش خبرگزاری فارس، ظهر امروز، باغ وحش ارم با انتشار تصاویری از «باران»، در صفحه رسمی اینستاگرام خود، از تعیین مراقب جدید این بچه شامپانزه ۳ ساله خبر داد. این فرد، «طاهر نیک‌ذات» شامپانزه‌‌بان ارم است که وظیفه نگهداری از سایر شامپانزه‌های این باغ‌وحش را نیز بر عهده دارد و شامپانزه‌ها نیز اعتماد نسبتا مناسبی به او دارند.


باغ‌وحش ارم از تعیین سرپرست جدید «باران» خبر داد
اما پس از دریافت نظرات مخاطبان، پست خود را حذف کرد

در مدت کوتاهی، حدود ۳۰۰ پیام برای این پست گذاشته شد اما علیرغم انتشار تصاویر نسبتا شاد از سرپرست جدید باران، کاربران روی خوشی به این اقدام ارم نشان ندادند. به دنبال اعتراضات مکرر مخاطبان، مجموعه ارم در توضیحاتی نوشت: ‌«در رابطه با سوالات دوستان در رابطه با جایگاه و آینده باران، مدیر باغ وحش حتماً به صورت علمی پاسخگوی شما عزیزان هستند. مسلماً تلاش مجموعه ارم نیز در راستای نگهداری هرچه بهتر این گونه است و مراقبت اختصاصی و جایگاه ویژه از جمله اقدامات ارم در این راستا بوده است»


موسسه ارم از پاسخگویی مدیر باغ‌وحش درخصوص سوالات مردم خبر داده است

اما این پیام هم نتوانست مانع اعتراض مخاطبان شود و در نهایت ارم پس از حدود ۴ ساعت تصمیم گرفت پست خود درباره «باران» را حذف کند.

گفتنی است «باران» تنها بچه‌شامپانزه موجود در ایران است که بیش از ۸۰۰۰ نفر از مخاطبان فارس با امضای این پویش، خواستار تامین شرایط مناسب زندگی برای آن شده‌اند. علیرغم اعلام آمادگی باغ‌وحش ارم برای اعزام باران به خارج از کشور، سازمان محیط زیست دستور داده باران در قفس خود و دور از سرپرست قبلی‌اش (ایمان معماریان) نگهداری شود تا پروتکل‌های نگهداری این بچه‌شامپانزه تدوین شود.

بعضی از واکنش‌های کاربران به خبر باغ‌وحش ارم را بخوانید:

‌- هیچ رضایتی تو چهره باران نیست…

– این طفلک به همنوعانش احتیاج داره نه مراقب

– باران رو نباید تنها نگه دارید گناه داره چرا می‌فرستید پیش بچه شامپانزه ها؟ اون خلقت الهی باران هست مگه شما مسلمون نیستید و در خلقت و حکمت خداوند تردید دارید؟


واکنش مردم به تعیین سرپرست جدید «باران» در باغ‌وحش ارم

– لطفاً به سرپرستش برش گردونید اون خیلی بیشتر از شما میدونه

– چرا از سرپرست جداش کردین؟ چرا نمیزارین بره پیش هم نوعاش؟ بسه دیگه عذاب حیوونها

– واقعاً باعث تاسف ? واقعاً دارید به این کارتون افتخار می‌کنید? شرم آوره

– تمنا می‌کنم با سرنوشت این بچه بازی نکنید، این بچه نمی‌تونه تنهایی اینجا زندگی کنه، حق این بچه است که از یک زندگی بهتر برخوردار باشه???


واکنش مردم به تعیین سرپرست جدید «باران» در باغ‌وحش ارم

– چه منفعتی در نگهداری باران به صورت تنها وجود داره که حاضر نیستید به همنوعانش بپیونده؟؟؟ می‌شه اینو به ما بگین؟؟ اینقدر پیگیر انتقال نباشیم؟؟

– چرا اجازه نمی‌دهید بره پیش همنوعان خودش؟ چرا می خواهید یک عمر عذابش بدید؟ واقعا متاسفم?

– بعد از ۳ سال که از آب و گل درآومده برگردونید به ارم و تک و تنها که چی اثبات کنید? باران از این سن به بعد نیاز به هم نوعانش داره نه مراقب?

– متاسفم برای کارهایی که انجام میدید و حتی دلیل منطقی هم براش ندارید.


واکنش مردم به تعیین سرپرست جدید «باران» در باغ‌وحش ارم

– باران رو آزاد کنید. این چه ظلمیه دارید می‌کنید به این زبون بسته و با افتخار عکسشم می‌زارید?

– مراقب جدیدش؟؟!! این بچه مراقب جدید نمیخواد! می‌خواد جایی باشه که با همنوعان خودش بازی و جست و خیز کنه! درکش خیلی سخته؟! با کی لج کردید که این تصمیمات نادرست رو میگیرید؟ با هر کی مشکل دارید مستقیم مشکل رو با خودش حل کنید! اگر تصمیم بر مبنای دستورات خداوند و اسلام باشه که بنا بر روایات و احادیث و اشاره های قرآنی مبنی بر اصل عبث نبودن خلقت، انسان تنها در حد ضرورت مختار به تغییر شرایط فیزیکی و زندگی سایر موجودات است…اگر تصمیم بر مبنای علم و آگاهی باشه که بزرگترین شامپانزه‌شناس دنیا گفتند جای این بچه مابین همنوعان خودش هست! شما بر مبنای چه عقل و منطق و اصولی تصمیم گرفتید که به این نتیجه رسیدید تنهایی و اسارت سهم این بچه از زندگی است!!!!

– از قفس خانواده اش هم عکس بذارید که دارن تو چه وضعیت اسفباری زندگی می‌کنن

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن