اقتصادی

فارس من| جدیدترین آمار تعهدات معوق خودروسازان

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۱:۴۳ فارس من| جدیدترین آمار تعهدات معوق خودروسازان

میزان تعهدات شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در ۱۷ شهریور ماه معادل ۷۴۷ هزار و ۵۴۰ دستگاه و تعهدات معوق به میزان ۱۰۸ هزار و ۷۴۶ دستگاه بوده که این ارقام در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۸ و ۷۵ درصد کاهش داشته است.

فارس من| جدیدترین آمار تعهدات معوق خودروسازان

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «تاخیر در تحویل خودروها تا چه زمان خواهد بود؟» خواستار رفع تاخیرها در تحویل خودرو از سوی شرکت های خودروساز شدند.

در این خصوص بر اساس گزارش ارایه شده از سوی دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت به کمیته خودرو، تمام تعهدات و تعهدات معوق شرکت ایران خودرو ۳۶۶ هزار و ۳۰۲ دستگاه و ۳۸ هزار و ۹۱۲ دستگاه می‌باشد که در مقایسه با سال قبل به ترتیب ۸ و ۷۹ درصد کاهش نشان می دهد.

کل تعهدات و تعهدات معوق شرکت سایپا در حال حاضر ۳۸۱ هزار و ۲۳۸ دستگاه و ۶۹ هزار و ۸۰۴ دستگاه می باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ و ۷۴ درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش ساخت داخل توسط سازمان ایدرو در مجموع در میزهای ساخت داخل برگزار شده ۱۵۴ پروژه برای ۲۸۲ قطعه با حجم قرارداد به میزان ۴ هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان منعقد شده است که تاکنون ۸۳ پروژه به تولید انبوه رسیده و کاهش ارزبری بر اساس تیراژ یک سال تولید ۳۴۳ میلیون یورو و کاهش ارزبری محقق شده تا کنون ۸۰.۳۸ میلیون یورو می باشد.

* اجرای ۱۰ طرح فروش برای بیش از ۲۷۷ هزار دستگاه خودرو

تاکنون ۱۰ طرح فروش برای ۲۷۷ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو توسط شرکت‌های ایران خودرو و سایپا اجرایی شده است.

در این بین شرکت ایران‌خودرو از مجموع تعهدات ایجاد شده طی ۲ طرح فروش فوق‌العاده به میزان ۲۹ هزار دستگاه، تاکنون ۲۷ هزار و ۱۳۱ دستگاه خودرو را به مشتریان تحویل داده است و شرکت سایپا از ۱۰ هزار دستگاه تعهد ایجاد شده در یک مرحله فروش فوق‌العاده ۷ هزار و ۱۴۶ دستگاه را تحویل داده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن