اقتصادی

فارس من| رشد ۷۲ درصدی سرمایه گذاری صنعتی در نیمه اول سال

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ – ۱۴:۲۳ فارس من| رشد ۷۲ درصدی سرمایه گذاری صنعتی در نیمه اول سال

میزان سرمایه گذاری صنعتی در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۲ درصد افزایش یافت.

فارس من| رشد ۷۲ درصدی سرمایه گذاری صنعتی در نیمه اول سال

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «استفاده از تولیدات داخلی گامی در جهش تولید» خواستار حمایت دولت از بخش تولید و فعال سازی ظرفیت‌های تولید شدند.

در این مورد طی نیمه اول امسال 3 هزار و 55 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری 379 هزار و 896 میلیارد ریالی در کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 72 مواجه بوده است.

با بهره برداری از این تعداد واحد صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای 51 هزار و 595 نفر فراهم شده است. میزان سرمایه گذاری در واحدهای مورد بهره برداری در مدت مشابه سال قبل، 220 هزار و 704 میلیارد ریال بوده است.

پیش بینی می شود میزان سرمایه گذاری جوازهای تاسیس صادره در این مدت به رقم 2 میلیون و 245 هزار و 816 میلیارد ریال برسد که بر این اساس با رشد 42.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه خواهد بود.

هزینه عملیات اکتشاف 242 معدن کشف شده نیز در مدت مذکور بالغ بر 574 هزار و 900 میلیارد ریال براورد می شود.

همچنین پیش بینی می شود صدور بیش از 18 هزار فقره جواز تاسیس صنعتی با اشتغال بیش از 410 هزار نفر و صدور پروانه بهره برداری معدنی با اشتغال 2 هزار و 541 نفر همراه باشد.

در 6 ماهه اول امسال اشتغال ایجاد شده از محل واحدهای افتتاح شده صنعتی در نیمه نخست سال با بیش از 8 رصد رشد و پیش بینی اشتغال جوازهای تاسیس صادره صنعتی بیش از 36 درصد رشد همراه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن