اقتصادی

فارس من| شورای راهبری توسعه صنعت ماشین سازی تشکیل می شود

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۲:۲۳ فارس من| شورای راهبری توسعه صنعت ماشین سازی تشکیل می شود

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از تشکیل شورای راهبری توسعه صنعت ماشین سازی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: توسعه زیرساخت های صنعتی با تکمیل زنجیره ارزش ماشین سازی میسر خواهد بود.

فارس من| شورای راهبری توسعه صنعت ماشین سازی تشکیل می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان « لزوم شناسایی مافیای واردات که مانع تولید داخل می‌شوند» خواستار حمایت دولت از داخلی سازی قطعات و تجهیزات صنعتی و همچنین مدیریت واردات و جلوگیری از قاچاق کالا به کشور شدند.

در این خصوص مهدی صادقی نیارکی در نشست مشترک با اعضای انجمن ماشین سازان پلیمر ایران گفت: شورای راهبری توسعه صنعت ماشین سازی، سیاست گذاری و تکمیل زنجیره ارزش ماشین سازی را با هدف افزایش ارزش افزوده و توسعه زیر ساخت های صنعتی راهبری خواهد کرد.

وی توسعه صنعتی را مستلزم تقویت صنعت ماشین سازی در کشور عنوان کرد و گفت: اغلب کشورهای توسعه یافته با تکیه بر توانمندی های صنعتی و توسعه صنعت ساخت محور، مسیر صنعتی سازی را هموار کرده و امروز در زمره کشورهای صنعتی قرار دارند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت تاکید کرد: با تشکیل شورای راهبری توسعه صنعت ماشین سازی می توان ریل گذاری توسعه صنعتی در کشور را کلید زد و با تدوین برنامه های راهبردی در این بخش، مشکلات و چالش های موجود در این صنعت را مرتفع کرد.

صادقی نیارکی افزود: ترغیب صنعتگران به اعتماد به ماشین سازان ایرانی، بازسازی نوسازی این صنعت، مدیریت واردات ماشین آلات صنعتی، بازنگری در تعرفه های واردات اجزا و قطعات از جمله رویکردهایی است که در این شورا مورد بررسی قرار گرفته و با حضور نهادهای تصمیم سازی، سیاست گذاری صورت خواهد گرفت.

وی شناسایی ظرفیت های فعال و غیر فعال در صنعت ماشین سازی و بهم رسانی توانمندی ها و نیازهای صنعتی و همچنین برگزاری نمایشگاه های توسعه ساخت داخل در صنایع ماشین سازی را از دیگر سیاست های وزارت صمت برشمرد و خواستار همکاری تشکل های تخصصی برای تحقق این سیاست راهبردی شد.

در این نشست اعضای انجمن ماشین سازان پلیمر ایران به طرح دغدغه ها و مشکلات توسعه صنعت ماشین سازی پرداخته و خواستار اتخاذ تمهیداتی برای بازسازی و نوسازی این صنعت و همچنین تحریک متقاضیان به استفاده از ماشین آلات صنعتی داخلی شدند.

اصلاح تعرفه های واردات ماشین آلات صنعتی به کشور نیز از جمله مسائل و مشکلات مورد طرح اعضای این انجمن صنعتی تخصصی بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن